Maaat!

Jepp, idag har jag ätit mat! Å himmel vad gott det är!

Började med gröt till frukost, helt underbart var det!

Lunchen slarvade jag med väldigt mycket, för det blev bara en mosad banan. Det var gott, men det tog emot lite att äta upp den. Så det blev nog knappt en dl. Men som sagt det var gott :)
Som mellanmål så blev det så klart den där näringsdrycken. Går lättare att äta/dricka den nu.
Å middagen blev som jag skrev igår. Potatismos, ugnsstekt falukorv och morötter. Det var helt ljuvligt att äta mat. Först när jag tittade på portionen så tänkte jag att det här är ju löjligt! Men, jag orkade inte äta upp allt :) 1 ½ dl var tydligen lite för mycket! Det gick jätte bra att äta, inga problem alls. Inte mer än att jag blev lite smått illamående efter en stund. Åt ändå på 30 min nu istället för 20. Men, tror nog det kommer bli bättre och bättre.

Nu ska jag riva mej lite äpple och strö lite kanel på det. Hoppas magen accepterar det!

Kommentarer
Postat av: Fru Viksten

Hej!

Skönt att det verkar gå bra för dig! Är lite nyfiken på vilka kostråd du har fått? Vi verkar få så olika råd beroende på vilket landsting vi opereras i. Var gjorde du din op? Hoppas det känns bra! kramar

2011-10-31 @ 23:41:13
URL: http://fruviksten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]