Jag hade ett mål..

Jag har verkligen upptäckt det här med att jogga nu. Tycker att det är så härligt att komma ut i skogen och överbevisa mej själv hela tiden med att jag kan! Tyvärr har jag inte varit ute så mycket som jag hade velat, men jag klarade målet iaf.
 
Jag ville få delta i ett lopp, så jag anmälde mej själv till Tjejlunken som hölls i förra veckan. Loppet var ca 6 km långt.
 
Att jag överhuvudtaget anmälde mej själv är stort för mej. För jag lyckades inte hitta någon som kunde/ville springa med.
 
Så, i onsdags var det dags. Jag kände i kroppen att jag inte riktigt var med och jag hade bara lyckats att springa 6 km en gång innan. Men, jag gick in med inställningen att jag SKA fixa det. Mitt enda mål var att inte sluta jogga.
 
Den första kilometern var rena döden! Phuu vad jag ville ge upp. Benen värkte och det kändes som att jag hade tappat lungorna på vägen. Men, jag sa till mej själv hela tiden, "bara förbi den stenen, bara runt den kröken, bara upp för den backen, osv". Tillslut kom 4 kilometers skylten. Å då började jag att komma in i andra andningen och då började det äntligen att gå lättare. Den sista kilometern var lättast. När jag såg och hörde målet så ökade jag på takten. Jag kom i mål! Jag kom i mål utan att stanna eller sakta ner! Jag är sååå jädrans stolt över mej själv att jag fixade det! Tiden blev 36,57. Är helt klart nöjd med den. Men nu ska jag sträva efter att få den tiden bättre. För nu vet jag att jag klarar av sträckan!
 
Har fått frågan att springa VP milen i skutet av augusti. Hmm, en hel mil, på asfalt ? Mjaa, det tåls att tänka på. I min värld är det hur långt som helst. Men visst vore det härligt att utmana mej själv och klara av det :) Får se hur det blir.
 
För tillfället så är jag iaf väldigt nöjd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]