Intervallen..

De där tipsen jag fick med intervall träningen var att springa allt vad jag kan i 20 sek och sen stanna å vila i 10 sek. Detta skulle upprepas MINST 8 ggr i non stop då å sedan ökas på.
 
I fredags gjorde jag precis så, vilade några minuter och gjorde sedan om det igen.
Så, 16 ggr blev det totalt.
 
Igår (måndag) så gjorde jag först 10 stycken, sen gick jag fort i två minuter och körde sedan 8 ggr till. Ökade med två då iaf :) Ska ta det lungt och fint med ökninen. Min kondis är absolut inte på topp, men nu ska den tränas upp :) Och det här är ett bra sätt att göra det på. Å de där löpbanden är ju helt perfekta till det! Så länge jag inte får ont i smalbenen igen så..
 
Ska ta reda på mer om intervallträning :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Det låter som en lättare benhinneinflammation. Har du bra löpskor?
Du kan alltid strecha benhinnorna efter löpningen så minskar risken för smärta!
Sitt då ner på underbenen med foten under rumpan knäet pekar rakt fram. Lyft sakta på knäet. Förstår du? :)
Annars kanske Jörgen kan hjälpa dig? Då sitter du ner med benen rakt ut. Han lägger en tumme precis jämte skenbenet med lillfingersidan utåt benet (mot lilltårna) och ger ett lätt tryck! Hoppas du förstår mina luddiga tips! :)
KRAM

Svar: Ja då, jag har bra löpskor :) Tack för det tipset, ska se till att strecha efteråt :)
Men nu har det gått över igen och jag känner inget efter gårdagens intervall heller.
Så hoppas på att det onda håller sig borta.
Kram
mygastricbypassoperation.blogg.se

2013-03-26 @ 08:45:00
URL: http://familjenlindqvists.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]