Ett samtal...

Idag så stapplar jag mig inte fram. Eller lite i morse, men det rättade till sig under dagen :)
 
Igår när jag var på jobbet så fick jag ett samtal ifrån Vetlanda posten. De ville träffa och intervjua någon som har gjort en gastric by pass, så de frågade om jag kunde tänka mej att ställa upp på det. Självklart så svarade jag ja!
 
Så idag har dem varit här och frågat mej lite om mina tankar och upplevelser. Nu i efterhand så känner jag att jag nog har svarat lite fumligt. Visst är det märkligt att man i efterhand önskar att man hade sagt si eller så istället. Men men, det får duga iaf :)
 
Får allt säga att det kändes lite märkligt, men roligt :) Så, artiklen skulle antaglien hamna i tidningen på måndag, tror jag.
 
Något som känns lite jobbigt är att de frågade om jag hade en "före" bild som de kunde få. Var lite rädd för att den frågan skulle komma. Men med lite överläggande så har jag nu skickat bilden till dem. Det där är ju inte jag längre. Men jag skäms ändå, över hur jag såg ut då. Helst så skulle jag vilja gräva ner de där bilderna och aldrig ta fram dem igen. Å nu så ska bilden visas i tidning. Hua...
 
Idag så tänkte jag ta en bild på när jag tar på mej byxor som passade mej för två år sedan. Men till min besvikelse så har jag rensat lite väl bra i garderoberna så de har åkt med utrensningen. Hade ju tänkt att spara ett par byxor iaf, men de är borta. Så har ingenting kvar utav de stora kläderna. Märkligt att bli besviken över det, men det är jag.
 Nåja, hade ju inte planerat att behöva använda dem fler gånger, så är ju inte i behov av dem. Men det hade varit kul att ha och jämföra med.
 
Nu ska jag göra mej klar för ett träningspass. Hoppas att det inte gör att denna träningsvärk kommer tillbaka igen bara :) Vill kunna gå normalt på jobbet i helgen.
 
Ha en trevlig kväll!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tycker verkligen att det är jätteroligt att dom hörde av sej till dej, o ville komma o interjuva dej, o starkt av dej,, ska bli spännande o se, för tidningen SKA jag ha tag på, hehe Älskar dej,, kram <3

Svar: Hehe, tack! :) Den där "före" bilden ser jag INTE fram emot att se i tidningen. Men, den tjejen är ju inte jag längre, inte till utsidan iaf.
Älskar dig med. Kram
Angelica

2013-01-10 @ 19:35:42
Postat av: Anonym

tack tack tack, vill jag säga till dig Angelica för att jag har fått läsa din artikel i Smålands-Tidningen/Nässjö.....
jag ska snart göra samma operation och jag börjar bli nervös för det okända vad som kommer att hända... nu tänker jag spara dig i Favoriter och ska nu följa din blogg varje dag.... du kommer att ge mig styrka nu... det vet jag....
p.s. jag väger själv 130kg i nuläget men jag har druckit vatten i flera månader nu... gympa får jag i mina arbetsuppgifter varje dag iom att jag jobbar i ett mindre kök där det diskas i maskin flera ggr per arbetspass...
jag tycker att du ska vara stolt det du har gjort och det är du... den gamla vikten ska du inte heller skämmas över... du har fått bort den och det ska du vara glad över.... den är i ditt förra liv.... kram till dig från mig..
Anna S från Nässjö

Svar: Hej Anna!Tack så mycket! Det glädjer mig att det finns dem som uppskattar artiklen i tidningen. Kan jag bara ge insperation eller styrka till en annan så är jag oerhört glad :)
Du är välkommen att kika in här hur ofta du vill :) Har du några frågor så tveka inte på att ställa dem!
Önskar dig all lycka. Du har en väldigt spännande tid framför dig! Allt kommer att gå super bra, så bara kämpa på :)
Kramar från mig!
Angelica

2013-01-13 @ 12:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]