Bodypump

I förmiddags så var jag på ett bodypump pass. Kändes skönt!
 
Innan har jag googlat runt mycket efter info om dessa passen. Läste mycket då om hur viktigt det är att träna rätt, det är det ju så klart med all träning. Men att bodypump kanske inte är så himla bra, eftersom att instruktören inte kan ha koll på alla och hinner inte rätta dem som gör fel under passet. Gör man fel så kan man skada sig och man uppnår inga bra resultat.
 
Idag så reagerade jag på ett par som inte hade någon bra teknik i sin träning. Det var nästan frustrerande när instruktören inte sa något eller visade dem rätt. Men å andra sidan så förstår jag att dem inte kan göra det under passet kanske.
 
När jag kör dem passen så vill jag stå så jag ser mej själv tydligt i speglen så jag kan hålla koll på mej själv så att jag står rätt och använder rätt teknik. Jag vill inte skada mej själv utan jag vill se och känna resultat av min träning.
 
Uppmanar er som tränar detta eller som funderar på att göra det. Lyssna och gör som instruktören säger när han/hon går igenom rörelserna, titta på hur denne gör. Kolla sedan dej själv i speglen å se så att du gör rätt. Det är viktigt! Annars är det inte någon bra träning.
 
Efter träningen så körde jag lite mer magövningar med gubben min. Den där när han slänger ner mina fötter/ben mot golvet å jag ska bromsa upp det. Fy fasen vad den känns! Känns som bara den nere i ländryggen med å det är bra, för jag behöver verkligen träning där med tanke på att massören blev orolig över min obalans.
 Så mycket av den sortens träning och plankan kommer det att bli så jag tränar upp musklerna där.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]