Liten bekännelse..

Eller bekännelse är det väl kanske inte. Inte så att jag har ljugit eller dolt något, jag har bara aldrig nämnt det :)
 
Innan min operation så var jag, precis som alla andra rökare tvungen att sluta röka. Det rikigt tufft, men det gick!
Jag var så glad över att äntligen ha kommit ifrån de där ciggen.
 
Men, sen hände det något. Ca 7 månader efter operationen så började jag att röka igen. Varför?? Ja du, ren dumhet! Men det är fasen inte lätt alltså! Sedan jag då började igen så har jag "väntat på rätt tillfälle" att sluta igen. Men gissa vad? DET FINNS INGET RÄTT TILLFÄLLE!!!
 
Man blir expert på att hitta på uräkter hela tiden till att slippa eller dra ut på det. Så är det med alla beroende.
 Men jag denna gången var ja fullt medveten om mina försök till att slingra mej, så skrattade själv åt mina dumma ursäkter.
 
Men, nu har jag varit rökfri i tre veckor och två dagar! Det känns sååå skönt! Den jobbigaste perioden är över, den perioden som jag fasade att komma till.
 
Nackdelen är ju att man oftast byter ut ett beroende mot ett annat.
Jag har under dessa veckora småätit en del. Jag har hela tiden varit fullt medveten om vad jag gjort, å det är bra.
 Förra veckan var helt hopplös! Men fick ju svaret på varför, den roliga veckan kom. Varför ska suget på onyttigt bli så stort just då? Suck!
 
Men, nu verkar denna jobbiga period vara över. Å det känns extremt bra!
 Så, bra måltidsrutiner ska komma igång igen. De har visserligen funkar bra, men har ätit mellan mina mål. Å det ska jag inte göra!
 
Nu ska jag gosa ner mej i soffan. Är skönt trött i kroppen nu efter kvällens träningspass. Ikväll tränade jag hemma!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonaz

Hej. Jag blir så inspirerad av att få läsa din resa. Jag har flytit i 6 dagar nu och varit rökfri i 11 dagar. Det är det värsta av allt, att inte få röka, men njuter var kväll att det gått en dag till utan cigg. Duktig du är nu! Var stolt :D

Svar: Hej jonaz! Tack så mycket, så glad jag blir :-) Att både sluta röka och att inte äta samtidigt är roligt tufft.
Saknar inte den perioden! Men, man tar sig igenom den ändå.
Så fortsätt att kämpa på! :-) du är super duktig.
ska kika in hos dig och följa dig i din resa :-)
mygastricbypassoperation.blogg.se

2013-02-11 @ 22:01:16
URL: http://gastricbypassjonaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]