BMI

Det här med BMI... Man ska enligt mej inte gå allt för behårt efter det. För vad är normalt liksom? Jag kan väga allt mellan 44-58 kilo ungefär och hamna under "normalvikt". Så, vad är då normalt? Ja du...
 
 
Jag vet bara att jag så klart inte vill hamna på övervikt igen och att jag precis lika lite vill komma ner på undervikt. Så, någonstans mitt i mellan vore väl bra ? En vikt, för min del då på ca 52 kilo. Det känns okej. Så, ca 5 kilo till vill jag gå ner.  Då anser jag själv att jag har lite spelrum.För långt ner på den där skalan vill jag inte komma. Vill inte se för smal ut.
 
Å neeej, jag är inte nojjig över vikten! Jag stressar inte med att gå ner i vikt! Jag vill ner mer, men på lång sikt nu som jag skrev tidigare.
 
Däremot blev jag lite nervös när jag började gå upp nu men inte ner något. Nu verkar det som om det stannat upp iaf. Väger just nu mer än min lägsta vikt. Men, jag oroar mig inte :)
 
Om du går efter BMI, vart vill du då ligga ungefär??
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]