BlogAward.

Jag har fått en blogaward av Ida. Tackar så hjärtligt för det :)
 
Jag fick den med motivationen "Angelica som kämpar på att få vardagen att fungera med livet efter en gastricbypass-operation och familjelivet sammanflätat med jobb".
 
Den som får denna utmärkelse, ska skriva åtta stycken saker om sig själv och sen skicka vidare den till fem stycken andra bloggare.
 
Så, åtta saker om mej själv. Oj, det blir svårt. Är så otroligt dålig på att komma på något sådant att skriva.
 
Fobi
Det här med fobier är inte lätt, oavsett vad det är fobi mot.
Jag har fobi mot spindlar. Usch å fy säger jag bara om dessa otäcka små djur.
Jag har gjort ett försök till att bota den, men kom inte längre än så eftersom att vid nästa
träff så skulle just en spindel få närvara. Nej tack, sa jag då.
Jag  fick rådet att gå i terapi innan vi kunde gå vidare. :) Kanske tar tag i det där någon gång..
 
Färgblind
Nej, jag ser inte världen i svart/vitt. Men, jag har svårt med vissa färger.
Det var lite jobbigt under skoltiden, mest för att jag aldrig blev trodd när jag sa att jag inte visste vad det var för färg
och när de andra skrattade åt mig när jag målat något i "fel" färg. I synnerhet så kändes det inte kul när skol-systern inte trodde på mej när man gjorde de där syn undersökningarna.
Jag är tydligen röd-grön färgblind. Här kan man klicka in och göra ett test om man vill. Jag blir väldigt fascinerad av att göra det testet tillsammans med Jörgen som har ett normalt färgseende. För vi får fram olika svar. Prova, å kolla facit!
 
Periodare
Jepp, det är jag. När det gäller läsning :)
Om jag börjar att läsa så har ja väldigt svårt att slita mej ifrån boken. Jag läser väldigt intensivt då. Å gärna flera böcker efter varandra, men sen kan det dröja länge, väldigt länge innan jag läser igen.
Jag gillar mest självbiografier. Oftast så mår jag dåligt av att läsa dem, men jag fängslas så av berättelserna och känner så för personen i boken.
 
Fix idé
Ja, jag har lite konstigheter för mej. Kanske inte så märkbara, men de finns där.
Har som små tvångstankar, eller jag har väldigt många sådana. Ni vet som t.ex om man är ute och går och det exempelvis kommer en mötande bil, då kan man tänka "jag måste komma förbi den där stolpen innan bilen passerar, annars...". Jag har mååånga sådana lustigheter för mig. Det är oftast eller nästan aldrig att någon annan märker av dem. Men de finns där och ibland kan de faktiskt vara ganska så störande. Att hitta den "rätta känslan" när man exempelvis ställer ner ett glas på bordet är inte alltid det lättaste :)
 
Fötter
Ja de där två bensluten tycker jag inte om! Beundrar verkligen dem som kan jobba med fötter. Usch å fy för dem. Visst är de äckliga ? (nä, du behöver inte hålla med). Kan rysa av bara tanken på fötter.
Att se någon sitta och pilla tånaglar...Nej tack! Ryser i hela kroppen av bara tanken..
 
Halmstad
Min underbara hemstad! Som jag kan sakna den ibland. Framförallt havet. Under min uppväxt så hade jag ca 10 min promenad till stranden. Åh vad jag hade uppskattat det idag! Sjöar har jag aldrig tyckt specielt mycket om, men jag börjar vänja mej nu. Är ju så illa tvungen här i smålands djupa skogar :)
Halmstad ligger mej varmt om hjärtat,men jag trivs väldigt bra med småstadslivet :)
 
Planerare
Jag är en planerare. Alltså, jag kan strukturera upp min dag så att jag får gjort så mycket som möjligt (om det är en sådan dag då). Jag kan hålla tio bollar i luften samtidigt och få allt att klaffa ihop i slutändan. Älskar den där lilla planeringen i det :) Att ligga steget före, både i vardagen och i arbetet.
 
Dansa
Det är något som jag vill lära mej. Om det nu går att lära mej vill säga :)
Har ingen kordination. Jag SKA, någongång ta tag i dansen, vill framförallt lära mej att bugga. I synnerhelt så skulle jag vilja lära mej Boogie Woogie. Det ser så himla kul ut. Meen, jag ser framför mig hur jag slår knut på mina egna ben :)
 
Jaha ja, det här var åtta saker om mej då. Så nu ska jag skicka vidare till fem andra.
Hmm, jag läser ganska så många bloggar faktiskt. Ska välja ut ifrån lite olika kategorier då.
 
Min syster Alexandra bloggar om sin ovanliga men jobbiga sjukdom dermatomyosit.
Ellinor delar med sig om sin vardag efter sin gastric by pass och i sin kamp om att "få" en friskare rygg.
Sandra bloggar om mode, inredning och träning. Älskar inspirationen där :)
Hos Helena kan man hänga med i utmaningar. Utmaningar för sin egen del, där man sätter upp mål med vikt och/eller träningsminuter. Kanske lättare att hitta drivet då :) Även hon har gjort en gastric by pass.
Syster Idah är en färgstark person :) Hon skriver om sin vardag och om sin kamp att leva med sin ADHD och borderline.
 
Det var fem stycken det. Skulle kunna ha med måånga mer, men ska det vara fem så ska det :)
 
Gisses vilken tid det tog att skriva det här.
Nu är det dags för sängen. Natti!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Nilsson

Bra skrivit.Men Tycker du inte om Skåne????
Ha det gott min stora lilla tjej.Kram

Svar: Hehe, så klart farmor att jag tycker om skåne med :)Kram
mygastricbypassoperation.blogg.se

2013-02-22 @ 06:57:55
Postat av: emy

Så fin blogg du har! Du får mer än gärna kika in på min blogg och säga vad du tycker! :)
www.nattstad.se/emyleufstedt

KRAM ❤

2013-02-22 @ 12:07:23
URL: http://nattstad.se/emyleufstedt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]