Ett år idag!

Idag för ett år sedan så gjorde jag min operation. ETT ÅR! Det är inte klokt så fort tiden går!
 
Det var en dag med otroligt mycket ågest. Jag var nervös, velig, förväntansfull och skiträdd!
 
När vi lämnade barnen på dagiset den morgonen så kändes det som om jag tog farväl av dem. Jag grät något frukansvärt när vi åkte därifrån. Fyy, det är en känsla jag helst vill slippa känna igen.
 Narkosen skrämde mej otroligt mycket. Men, uppenbarligen så klarade jag av den :)
 
För här sitter jag nu, 46 kilo lättare. Tjohoo!
 
Jag är så otroligt glad och tacksam för denna operation. Utan den så hade jag fortfarande suttit och varit antaligen ännu mera nergrävd i mig själv. Näst efter mina barn så är det här det absolut bästa jag gjort! Jag hade ALDRIG klarat det på egen hand. Har provat så många gånger och jag har provat mer eller mindre allt.
 
Till dem som tror/tycker att operationen är "den lätta vägen" vet inte vad de snackar om. För det här har inte varit lätt, och det är fortfarande inte lätt å det lär säkert inte bli det heller. Jag har fått ett värktyg till hjälp, men jobbet måste jag så klart göra själv. Det är mååånga uppoffringar man gör och man riskerar en del.
 
Det här var verkligen sista hands valet för mej. Jag önskar att jag hade klarat mej på egen hand så klart. Jag ångrar mej inte överhuvud taget, även om vissa dagar/stunder är skitjobbiga.
 
Å sen tycks det finnas människor som anser att feta människor har vållat det själv, alltså medvetet gjort så man blivit fet, att man hade ett val! Far å flyg vettja. En människa som aldrig har lidit av fetma kommer ALDRIG att kunna förstå. Så är det bara.
 
Hur som så säger jag. Grattis magen på ett års dagen!
 
Ett helt underbart år har passerat med mycket blod, svett och tårar. (visst låter det underbart?).
Det har varit en otrolig resa. Nu ser jag fram emot vad som kan tänkas hända under näst kommande år :)
 
Sen måste jag bara tillägga att gubben min är bara för underbar! Jag frågade honom för ett litet tag sedan om han tyckte om mej mer nu när jag är lite mindre. Han svarade:
"nej, det gör jag inte. Jag älskar dig precis lika mycket nu som då. Hur du ser ut spelar ingen roll, jag såg inte att du var så stor innan, för jag älskar dej ändå. Du är ju Angelica".
 
Det gjorde mej sååååå glad! :)

Kommentarer
Postat av: EllinorO

Grattis på ettårsdagen! HUrra Hurra!

Svar: Tack ska du ha :)
Angelica

2012-10-24 @ 23:52:50
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Anna-Karin Nilsson

Grattis älskade tjej.Du är verkligen värd all glädje som op har gett dej. Håller även med Jörgen,jag älskar inte dej mer nu än innan,men jag blir lycklig när jag ser hu lycklig DU är. Kram Farmor

Svar: Tack så mycket farmor :) Kram
Angelica

2012-10-25 @ 07:38:29
Postat av: Katja

Hihihi!! Grattis till oss båda! Vi har ju samma årsdag! :) Stor KRAM!!

Svar: Hihi, ja grattis till oss :) Kram!
Angelica

2012-10-25 @ 22:26:53
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]