Ett härligt ögonblick..

Sedan ganska så länge så har jag tänkt att när jag nått normalt BMI så ska jag lyfta all den förlorade vikten, bara för att få en uppfattning.
 
Idag var ett perfekt tillfälle att göra detta på.
Så efter att bodypumpen var slut ikväll så bad jag instruktören att hälpa mej. 47 kilo skulle på stången.
 
Men, det gick inte. För vikterna längst ut skulle sitta så löst att det var riskt att de skulle trilla av. Så, jag fick "nöja" mej med 40 kilo på stången, 41 kilo totalt då.
 
Hon visade mej hur jag skulle göra för att lyfta rätt utan att knäcka ryggen.
Jag säger bara HERREGUD vad mycket 40 kilo är!!! Jag kan inte för mitt liv förstå att ja faktiskt har burit omkring med detta hela dagarna innan. Det är helt sjukt ju!
 
Stång upp, lyfter med benen.
Ååååhhh heej...
 
Tadaaaa.. Stången är uppe! 6 kilo saknas dock. Men nu har jag verkligen en helt annan uppfattning om vad jag faktiskt har uppnått!
 
Jag tackar av hela mitt hjärta kirurgerna och de andra berörda på Höglandssjukhuset Eksjö!
TACK, för att ni gav mej det här otroliga verktyget och chansen!
Jag har börjat att leva mitt liv, det springer inte längra ifrån mej medans jag står vid sidan av och ser på.

Kommentarer
Postat av: EllinorO

Snacka om att du spricker av lycka! Bra jobbat tjejejen!

Svar: Tack! Ja, nästan precis så lycklig är jag :-)
Angelica

2012-11-14 @ 22:12:57
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Anna-Karin Nilsson

Jag säger bara att du är fantastisk!!!!
Men jag känner inte igen min lilla tös längre.Jag har alltid tyckt att du har varit vacker,men nu strålar du av lycka o glädje.Bra jobbat.Älskar Dej
Kramar i massor från din Farmor

Svar: Tack farmor. Det värmer :-) jag är fortfarande samma angelica innanför skalet, fast en gladare och mer positiv sådan :-) älskar dig. Kram
Angelica

2012-11-15 @ 06:43:44
Postat av: Katja

Häftigt!! Det där måste jag testa på gymet jag med :)

Svar: Ja, gör det :) Lättare att få en uppfattning om hur mycket man faktiskt har tappat :)
Angelica

2012-11-16 @ 11:44:17
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se
Postat av: Katja

Ja, jag kan behöva känna det nu... Ska få min PT att fota också ;)

2012-11-20 @ 16:52:12
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]