Härliga barn!

ÅÅ vad man kan få sig många härliga skratt under en dag. Att bara lyssna på barnen.
Min son, Jonathan blir fem i september. Så han är verkligen i en ålder då han funderar mycket och frågar väldigt mycket.

När han lägger sig på kvällarna så brukar han oftast somna väldigt fort. Men inte häromkvällen. Ungefär en timme efter att han lagt sig så ropade han på oss. Då hade han legat och funderat.

Han funderade då på hur det är och hur det blir när man växer. Han förklarade att benen växer och blir jätte stora. Och i huvudet så växer hjärnan mycket och blir jätte stor den med :)
 Han var så fullt allvarlig när han förklarade, så det märktes att han verkligen legat och funderat på detta länge.

Kom å tänka på det nu bara å blev helt varm i kroppen!

Sen sa han en liten rolig sak innan med. Det är ju inte lätt att veta vad allt är.
Men jag åt alldeles för fort igen idag vid middagen, (när ska jag lära mej???) så kände att jag började må lite dåligt. Då säger Jonathan "mamma, jag har en dumping". Jag svarar honom att det kan han inte ha. Å då frågar han hur dumpingen ser ut och om den är rund. Hihi, undrar hur hans bild av en dumping ser ut ? :)

Ibland önskar jag verkligen att man kunde komma in i huvudet på barnen å höra deras tankar om saker å ting :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag saknar er :( <3

2012-01-23 @ 21:35:15
URL: http://amandaahlback.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag saknar er så mycket :( <3

2012-01-23 @ 21:35:48
URL: http://amandaahlback.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Han menade nog en dumpLing :) vilket för övrigt är smasken! Kram, Jennifer

2012-01-24 @ 10:05:15
URL: http://www.gastricbypassop.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]