Det kostar att vänta..

Efter skolan idag så åkte jag å köpte den där taklampan som vi skulle ha. Jörgen håller just nu på att försöka att få upp den i taket. Man ska inte tro att det bara är att köpa å sen hänga upp den lite smidigt. Neej då, det måste ändras, kapas å grejas innan man kan få det på plats. Men snart så :)

Har länge velat att koppla ihop min dator med vår tv. Anledningen är att jag vill kunna lyssna på radio ifrån datorn och musik som jag har på den via högtalarna som vi har till tv:n. Jag var inne i butiken två ggr, å pratade med två olika expiditer. Den ena säger att det går att fixa om hon bara får veta precis vilken tv jag har å den andra säger att jag kan få bild men inget ljud. Hmm..Det var ju ljudet jag var ute efter ju! Det blev med andra ord en massa krångel, så jag struntar i det hela. Varför ska det tekniska vara så förbaskat krångligt för ?

Medans jag väntade på att sambon skulle komma hem så han kunde kolla upp alla siffror och bokstäver till vår tv så gick jag in en sväng på jysk. Gick bara in för att kolla lite och fördriva tiden. Men när jag gick ut så hade jag två nya kuddar och täcken med mej :) Det kan bli dyrt att vänta :)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Sv: Ja det är hon verkligen! Henne ska du vara stolt över! :)

2012-01-23 @ 19:25:41
URL: http://bridells.blogg.se/
Postat av: Katja

Det ska inte vara så svårt att få till. Jag har så jag kan lyssna via stereon och det borde funka via tv´n också. Jag har bara en kabel som jag sticker i hörlursuttaget på datorn och sen i stereon..

2012-01-24 @ 01:09:59
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej! Om ni har en någorlunda ny TV och dator så är det väl bara att köpa en HDMI kabel? Vi kollar aldrig på TV, vi kollar bara på datorn via TVn härhemma :) // Jennifer

2012-01-24 @ 10:03:48
URL: http://www.gastricbypassop.wordpress.com
Postat av: Angelica

Vi har både ny dator och tv. Men han i butiken sa att det bara gick att få bild till tvn. Tyckte att det var väldigt märkligt. Ska gå in där igen en annan dag och hoppas på att jag kan få hjälp av en annan. Kram

2012-01-24 @ 13:02:16
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vi hade tvärsom problem! Vi fick ljud men ingen bild :) Och vi ville ju ha bilden. Men vi löste det genom att köpa en grunka som heter Apple TV, funkar super om man har en Iphone eller ipad. Så enkelt att till å med jag klarar av det :)Spelar all möjlig radio och vi kan se våra foton, SVT play och annat. Grymt bra :)

2012-01-24 @ 14:53:29
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]