Alkohol debut..

Hann aldrig med datorn igår, å knappt att jag gjort det idag heller. Så har lite att ta igen nu i min läsning tror jag :)

Dagen sprang bara förbi igår. Bakade fler brödbullar, morotsbröd. Väldigt goda enligt mitt tycke.
Hade lite bananer som såg väldigt ledsna ut, så letade upp ett recept på bananmuffins. Jag hittade det här och de blev väldigt bra. Stora och fina :) Skulle ha bakat mycket mer bröd, men dagen blev inte rikigt som planerat.

Jörgens bror och hans sambo kom till oss på kvällen. Vi bjöd på lite mat och dricka. Så, igår hade jag min alkohol debut efter operationen. Drack en drink och ett glas vin. Så det var inte så mycket och jag drack det hela på typ 4 timmar, så väldigt lungt var det :) Kände av det lite, blev lite påverkad i huvudet. Men absolut inte onykter eller full. Så nu vet jag att ett glas vin och en drink tål jag iaf :)
Vi hade det väldigt trevligt. Gillar sådana kvällar mer än när man går ut för att dansa/festa. Gevetvis kan det med vara kul, men att vara några stycken som träffas hemma, äta lite god mat, dricka lite gott, prata och kanske spela något roligt spel tillsammans är oftast roligare.

Idag har tomtarna åkt ut. Stakarna fick åka dem med. Hade tänkt att ha dem kvar tills nästa helg, men nu känns det skönt att det är gjort iaf.

Vi har även varit på middag hemma hos svärföräldrarna och nu ikväll har vi haft lite trevliga kaffegäster. Så denna dagen har med sprungit bort.

Kvällen är kommen, barnen sover så nu blir det lite mys i soffan innan det är dags för sängen. Imorgon börjar vardagen igen, vilket känns väldigt skönt så att man får lite rutin igen. Eller nä, jag börjar min vardag igen med att vara ledig. Men på tisdag, då ska jag tillbaka till skolan igen :)

Hoppas ni alla har haft en kanonhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]