Håravfall...

Har nu under en tid tappat ganska så mycket hår. Kan inte direkt säga att det syns eller märks något specielt på håret. Men när jag borstar det, drar fringrarna genom det och tvättar det så lossnar det väldigt mycket. Stora tossar blir det oftast när jag duschar.

Jag vill att det ska sluta nu innan jag börjar bli tunnhårig! Någon som vet hur länge det här kan hålla på eller någon som har ett tips på att motverka det ? Detta är nog det mest negativa med gbp operationen.

 Någonting hände i kroppen innan. Jag fick ont i hela kroppen. Tröjan och byxorna gjorde ont mot kroppen. Jag fick gå som om jag gjort ner mej för att det inte skulle göra ont. Jag blev yr och fick en fruktansvärd huvudvärk. Det gick så fort, fattar inte vad som hände. Efter ett par panodil så lättade det lite å nu ett par timmar senare så är jag bara väldigt trött och har huvudvärk.

Undra vad det var som hände.. Eller om det kanske är en förkylding som fortsätter att lura.

Sen upptäckte jag att det var något som gjorde ont på sidan av magen. Kollade var det var, å det visade sig vara fem st finnar!!!Va???? Jag har ALDRIG finnar. Kan räkna på en hand hur många jag haft genom livet, å de har varit i ansiktet. Hmm.. hoppas de är spårlöst borta imorgon när jag vaknar!!

Vad gnälligt det blev här nu. Men vi får väl alla ha sådana dagar ibland!

Kommentarer
Postat av: Lisa

WOOOW äntligen en som jag känner igen mig hos... jag blir tokig, jag hade en lejon man innan o klagade jämt på att jag hade för tjockt hår, men snart får jag ansöka sommarjobb på Astrid Lindgrens värld som skalleper :P Men men läkarna säger ju att de ska växa ut sen igen så de e ju gott de! Kämpa på bruden, snygggt jobbat! kram

2012-02-14 @ 20:19:52
URL: http://biggmama.blogg.se/
Postat av: Katja

Gnälliga dagar har vi alla :)

Var på återbesök hos dietisten igår och hon berättade att det är lite olika med håravfallet, men det kan hålla på upp till ett år och börjar oftast runt månad 3-6. Så 6-9 månader kan det hålla på... Och jag har INTE så mycket hår att jag har råd att tappa så länge :( Tur det finns "hårsmink" säger jag bara :) I värsta fall får jag väl raka av håret (hemska tanke) tills det växer ut igen...

2012-02-14 @ 22:19:19
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nä usch. Vill inte fälla något mer nu.

Jag kan söka med dej som skalleper isf Lisa!

6-9 månader ? Gisses, jag kommer ju bli fjunig på huvudet då!

Hehe, ja att raka av håret låter inte jätte lockande direkt. Hoppas vi slipper det :)



Kram

2012-02-15 @ 19:00:40
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]