Gröt..

Jag känner att jag är väldigt enformig med min frukost. Jag äter alltid ett knäckebröd med skinka på. Å det är det enda. Jag har inte tänkt så mycket på det eftersom det funkar bra för mej att äta det samt att jag inte behöver ta 20 min på mej heller. Men nu har tanken slagit mej att jag kanske skulle försöka få i mig någonting annat på morgonen. Jag kan ju äta mer än ett knäckebröd. Så, jag kokte en halv port havregrynsgröt. Åt ungefär hälften av det och nästan ett knäckebröd. Kände att jag blev mätt. Så kanske borde jag fortsätta med det. Ett knäckebröd kanske passar sig bättre att ta till mellis eller nått. Gröt är ju lite mer näring/energi iaf.

Sen så är jag värdelös i att äta långsamt! Det gick ju så bra innan. Men inte nu längre. Jag nästan slänger i mig maten för att få det överstökat å sen mår jag därefter. Varför har det blivit så?? Min sambo fick mej att äta middagen på 20 min igår, han klockade mej. Men jag blev bara på dåligt humör och hade ingen lust att äta alls då.

Jag hoppas att detta är något som kommer gå över. För det är jobbigt att må dåligt efter varenda måltid, det leder till att jag bara äter tre ggr på dagen. Det i sin tur gör att jag är trött och humöret sviktar. Så svårt det är att förklara. Men just nu tycker jag det är en pina med maten..

Någon som känner igen sig eller är det bara jag som är knäpp?? Hur ska jag komma ur det här ??

Blir så trött på mej själv ibland!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Har också sådana dagar men då försöker jag dricka proteindrinkar och/eller äta lite nötter eller nåt istället bara så jag får i mig alla mellanmål...bättre med nåt litet än inget

2012-02-19 @ 15:29:04
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Angelica

ja, lite är ju bättre än inget. Har svårt med mellanmålen, men tror det är för att jag nästan aldrig ätit det innan. Måste ta mej själv i kragen å få in rutinen nu. Men vad svårt det är..

2012-02-19 @ 20:54:17
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]