12 ggr 3

Fyy vad jag är trött! Min lilla flicka här hemma är sjuk, feber och hosta. Så hon har vaknat flera ggr under natten, så ligger väl lite efter med sömnen. Jag hoppas hon frisknar till snart. På dagarna märks det inte så mycket på henne. Men nu ikväll steg tempen på henne och hon blev helt matt. Tycker det är lite otäckt med feber. Men, nu sover hon gott iaf.

Ikväll blev det 30 min på crosstrainern som vanligt. Varför står jag inte 45 min som jag brukade innan ? Nåja, får vara nöjd med 30 min iaf. Sen ökade jag situpsen från 10ggr 3 till 12ggr 3. Tar det lite lungt. Ska hålla mej där ett tag nu. För gisses vad tunkt det var. Märkte skillnad nu, helt klart. Har inga magmuskler alls, eller jo något gömmer det sig nog där inne, för träningsvärk får jag. :)

Nu ikväll så provade jag att äta lite filmjölk, typ 0,5 dl och ett knäckebröd med leverpastej å gurka. Jag måste hitta något som funkar att äta. Knäckebröd kan jag visserligen äta utan dumping, men jag kan inte leva på det! Fick tråkigt nog en liten dumping iaf. Ett jobbigt illamående och sen trött som fasen efter det. Men det var inte så farligt som det brukar vara, så det här kanske jag kan lära mej att stå ut med.

Jag ångrar absolut inte min opertation. Verkligen INTE! Men jag tycker det är jobbigt att nästan inte kunna äta utan att må dåligt. Jag vill inte hoppa över målen, för jag känner att jag behöver äta, men gör det för att slippa må illa. En ond cirkel blir det, för efter flera timmar så blir jag så klart illamående och skakig på grund av att jag inte har ätit. Jaja, jag hittar nog en lösning så småningom. 

Nu ska jag iaf krypa ner i sängen och hoppas på att kunna sova. Bara illamåendet kunde släppa..


Kommentarer
Postat av: Fru Viksten

Är du säker på att du dumpar? Tycker det låter mer som att blodsockret skjuter i höjden o att det är därför du blir illamående? Provat att äta mer protein?

Hoppas det ordnar sig!

2012-02-27 @ 22:03:35
URL: http://fruviksten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]