Hej igen..

Det blev en runda utomhus. Gäller ju att försöka passa på när det inte regnar. För att ut å jogga i regn känns inte jätte lockande. Kanske är det en ursäkt bara? Jag vet inte..
 
Men, det blev först en promenad på 1,3 km, sen en jogging runda på 2,1 km, å sen mötta familjen min upp mej och vi promenerade hem de 1,3 km igen. Tänkte att jag skulle använda mej av denna rundan för att se om jag förbättrar mej. Själva rundan i skogen är ju inte så jätte lång, så tänkte att jag skulle hålla mej till den ett tag för att se om mina tider kan bli bättre.
 
Jag är super nöjd med att jag klarar att jogga denna sträckan, å känner tom att jag skulle kunna fortsätta. Men, ändå är jag inte nöjd med tiden. Jag vill bli snabbare. Så, elljusspåret här hemma i skede får bli min lilla sträcka som jag ska kämpa med. idag joggade jag den på 16,22 minuter. Som sagt, ingen bra tid. Men den ska bli bättre.
Eller jag tror inte att det är en bra tid iaf, inte om man kollar runt hur fort andra springer.
 
Men å andra sidan så ska man inte jämföra sig själv med andra, eller hur? Ändå är man mästare på att göra det. Jag är stolt över mej själv att jag klarar detta, för innan kunde jag inte ens jogga 100 meter, så det är en enorm förbättring :) Ska säga det till mig själv så fort jag känner mej lite missnöjd!
 
När jag kom hem igen så rullade jag fram "lilla" bollen å gjorde 3*25 situps och 3*15 armhävningar. Eller sista omgången armhävningar blev nog bara 14 ½. Det gick bara inte att komma upp sista gången :) Men även detta ska förbättras.
 
Nehe, nu ska jag fixa middagen, sen är det dags att försöka sova lite så jag håller mej vaken på jobbet inatt!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Nilsson

Hör Du lilla tjejen.Ta det lungt.Hur länge har Du joggat?Tiden spelar ingen roll,huvudsaken är att Du rör Dej.Var rädd om Dej så att Du inte bränner ut Dej.Alla tycker att Du är DUKTIG,kroppen måste oxå hinna med.Du har gjort så mycke o gått igenom så mycke ,både kropp o psyke måste hinna med .Jag är rädd om Dej,ta inte ut Dej helt,dom sista tio åren kan Du inte ändra på ett år,låt det ta den tid som behövs,kroppen kommer att tacka Dej,var så säker.
Jag älskar Dej,träna, men var rädd om Dej.Din Farmor

Svar: Tack så mycket! Det är ingen fara, jag tar inte ut mej :) Vet att jag ska vara nöjd med det jag gjort och det är jag med.
Älskar dig med! Kram
Angelica

2012-08-15 @ 07:20:07
Postat av: Therese

Du är ju jätteduktig som joggar!
Jag längtar tills den dagen jag pallar jogga :)
Och nej, man ska INTE jämföra sig med andra, trots att det är lättare sagt än gjort :P

Svar: Tack så mycket! :)Den dagen kommer, det kan jag lova dig :)
Nej, man ska ju inte det. Men som du säger, lättare sagt än gjort!
Angelica

2012-08-16 @ 03:20:47
URL: http://nyutsidaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]