Den där känslan..

Nu när jag försökt sova efter nattens jobba så har jag legat och funderat lite.
 Funderade på den där känslan när jag ställde mej på vågen och den hade slagit över på 3-siffrigt. 100 kg!
 
Det kändes som ett hårt slag i magen. Jag kände mej ful, fet och äcklig. Jag ville bara gräva ner mej och gömma mejj ifrån den övriga världen.
 
Jag kände någon form av panik i kroppen. Jag gav upp!
 
När jag tänker tillbaka på det, så känner jag den där känslan så strakt. Jag blir ledsen för att jag hade gjort så mot mej själv.
 
Så idag, har jag så svårt att ta till mig att jag inte alls längre är den där 100 kilos klumpen. Jag närmar mej nu "normalvikt". Det är helt galet. Och det är en sådan enorm lättnad, på många sätt.
 
Jag har nu slutat att skämmas över mej själv! Jag kan gå in i en folkmassa utan att bli så förbaksat osäker på mej sjäv. Eller visst kommer det en våg över mej ibland, men då för jag en konversation med mej själv och talar om för mej att jag inte längre har något att skämmas för. Det känns som en seger!
 
Jag har äntligen börjat att leva mitt liv. Det är INTE mitt liv som lever mej!
 
Tjohoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]