det var den..

Ja det var den helgen det. Gisses så fort tiden går.

I fredags hade vi besök av goa vänner. Vi bjöd på middag och en liten efterrätt. Alltid trevligt att ses tycker jag!
Jag provade även lite rose vin i fredags. Får säga att jag tyckte det var väldigt gott. Hade inte druckit det innan, har varit så inställd på att jag bara gillar vitt vin, men, alla kan vi ändra oss :)

Igår (lördag) så var vi ute en stor del av dagen. Jag tog tag i att rensa ute i lekstugan som används som ett förråd. Det var så fullt där att det inte gick att gå in. Men nu är det ordning där inne igen (så gott som iaf). Jag vill ju att barnen ska kunna nyttja lekstugan innan de blir för stora för den. Men först måste garaget renoveras och inden göras iordning efter utbyggnaden så vi kan fövara saker där istället. Å detta kommer inte att ske i år. Kanske nästa med lite tur :)

Vi tog oss även en skön promenad i solen med trevlig sällskap. Vi var å tittade på små söta lammungar. :)
Sen gick vi hem till oss och tog en fika i solen (som gick i moln). Kvällen spenderade jag på jobbet.

Nu idag så har jag bakat bröd och huset har blivit städat. Underbara dofter :)

Snart ska jag ta å träna. Sen ska vi åka in till speedway banan en stund. Å ett besök till maxi.

Vad har ni för er idag ? :)

Kommentarer
Postat av: Jannica

Jag måste bara fråga, hur äter du när ni bjuder över folk tex? Äter du dessert? Hur mycket kan du äta nu när det gått ett tag efter din op? Jag ska snart göra min och är nyfiken! Tack för en bra blogg!

2012-04-16 @ 18:23:51
Postat av: Angelica

Hej Jannica!



Önskar dej all lycka till inför din operation :)



Det är sällan som jag nu mera mäter maten. Men jag skulle tippa på att det är runt 2 dl. Tänkte faktiskt börja att mäta lite igen för att få lite mer klarhet själ över hur jag äter. Om jag låter det gå ungefär 30-40 min innan vi äter dessert så kan jag med ta en liten bit. Men sen är jag mätt länge :)

Detta är ju dock så olika för alla.



Vad roligt att du gillar bloggen! :)

2012-04-16 @ 21:25:23
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]