Suget..

Dagen har funkat precis lika bra idag. Det känns kanon :) Önskar bara att hungern  kunde ge med sig någongång med. Det är väl den som är jobbigast. Men, nu är jag snart halvvägs igenom, å den som väntar på något gott...

Det finns ett sug som har satt sej som jag inte kan bli av med. Jag är riktigt sugen på potatismos! Vilket är lite märkligt, eftersom jag egentligen inte är specielt förtjust i det. Men jag kan inte sluta tänka på en nygjord potatismos? Är ju nästan som de där sugen på konstiga saker som man kan få under graviditeter.

Å på tal om det så slutade jag med mina p-piller igår. Känns lite dystert, för jag är så nöjd med dem. Ingen mens, och ingen värk. Helt underbart är det med dem. Så, jag vet vad jag har att vänta nu, mens och den förbaskade värken. Men men, det är bara att bita i det sura äpplet :) (nej, försöker inte bli gravid, men får inte äta mina p-piller innan operationen)

Ska göra mej en god kopp te för att försöka få upp värmen.
Frysa tycks ha blivit min nya grej!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Å snälla berätta. Vad heter dina p-piller? Vill så gärna slippa värk o mens eller iaf minska eländet. Får mens var 25:e dag och 6 dar åt gången. Känns som jag endera har mens eller pms eller ägglossning hela tiden ;)

2011-10-11 @ 20:00:24
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag äter cerazette (osäker på stavningen)

Det är inte alla som blir av med sin mens av dem, men jag lyckades ha den turen med mej :)

Den enda nackdelen med dem är att när man börjar med dem, så kan man ha en konstans blödning i upp till två månader. Men i det stora hela så är det värt det :)

2011-10-11 @ 20:05:48
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för infon. Tyvärr så var det vanligt med följande biverkningar som jag inte vill riskera få (speciellt inte de två översta hehe):



minskad sexuell lust

viktökning

huvudvärk

illamående

akne

bröstspänningar

oregelbundna eller uteblivna menstruationer

humörförändringar

2011-10-11 @ 21:23:21
Postat av: Angelica

Så lite så.

Haha, nej, det är inga biverkningar som man vill ha. Jag har ätit dem i lite mer än två år nu, och jag har inte märkt av något av de biverkningarna. :) Som tur är.

Sen tror jag det finns biverklingar med de flesta p-pillerna.

Hoppas du hittar några som du blir nöjd med :)

2011-10-11 @ 22:07:06
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Katja

Varför måste du sluta med dem inför op? Jag har inte fått nån sån info nämligen...



2011-10-11 @ 22:53:50
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag tror att det har något med blodproppar att göra, är inte helt säker faktiskt. De sa bara att jag måste sluta med dem två veckor innan op. Av något säkerthets själv är det väl.

Men det kan ju vara så att det inte är alla sorters p-piller som man ska sluta med.

2011-10-12 @ 15:04:57
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej! Kul att du kommenterade hos mig :) Känns roligt att följa dig eftersom vi ligger rätt "lika" i tid!



Det funkar verkligen över förväntan med Modifasten. Jag tror det är mycket mentalt, jag vet att det inte är en vanlig bantningskur liksom som sen tar slut och så går man upp igen. Känns bra nu!



2011-10-12 @ 15:57:38
URL: http://queenofmillgoal.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, får säga detsamma med :)

Absolut, nu vet man att det finns en fortsättning i viktraset efter detta, å det i sig är ju en sporre :)

2011-10-12 @ 19:49:27
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/
Postat av: Katja

Fast jag äter ju samma som du.... Och det har jag berättat... Måste fråga på måndag när jag ska träffa doktorerna

2011-10-13 @ 22:52:11
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]