Lite trött

Tror att jag tog ut mej själv igår. Jag har väldigt svårt för att sitta still och ta det lungt på beställning. Ser jag att saker å ting behövs göras så kan jag inte låta bli det. Så, var lite föör aktiv igår. Ja, med tanke på att det bara är ett par dagar efter op :) Men, jag är glad att jag orkar vara uppe iaf. Och jag har inte alls lika ont i magen längre heller. Så klart att det ömmar mellan varven, men en helt klar förbättring. Två utav "hålen" kliar så jag håller på att bli tokig. Men det är väl bra, är ju ett tecken på att det läker. Så ikväll har jag "luftat! såren :) Helt otroligt att man kan utföra denn op med dessa små hål. Blir helt förbluffad över det hela! Stort beröm till dagens kirurgi! Har lite svårt för att få i mig det jag behöver bara. Näringsdryckerna är ett helsike. Men, börjar känna lite hunger tror jag. Är inte säker, men blev sjukt sugen på lasange innan å det kurrade ordentligt i magen när jag tänkte på det :) Längtar tills på måndag då jag inte behöver äta soppor längre :) Har planerat potatismos, pannbiff och lite lingon tills dess. Så håll tummarna för att aptiten är med mej :) Har två små frågor, om någon som gjort op (eller vet ändå) skulle vilja försöka besvara dem :) Är det normalt att gå upp lite i vikt första veckan innan det vänder ? Tar det lång tid för magen att komma igång efteråt. Alltså, så man kan göra nr 2 på toan ? Vore väldigt trevligt med ett litet svar :)

Kommentarer
Postat av: Babsan

Hej!

Jag opade mej i januari och har kommit en bit på väg redan. Själv gick jag ner 5 kilo på 3 dagar direkt efter open men kroppen är ju lite ur gängorna så det är nog ingen fara att gå upp. Har du inte bajsat än så har ju kroppen samlat på sej lite extrakilon där!!

Vi fick inte åka hem förrän vi bajsat men det kanske skiljer sej från olika sjukhus.

Det låter lite som att du dumpar varje gång du ätit så du måste ta det lite lugnare och ta längre tid på dej, minst 40 minuter/måltid. Skittråkigt jag vet!! ;)

När du börjar med soppor och sen puréer så passa dej för fett och socker.

Lycka till! Är det nåt så släng in en fråga på min blogg.

Kramizar Babsan

2011-10-30 @ 19:56:11
URL: http://babsan22.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]