Första veckan

I måndags så började jag då med denna pulver diet. Det känns som om det är den största prövningen jag har utsatts för. Det är tufft i sig att inte äta någonting överhuvudtaget, men att då stå och jobba i ett kök hela dagarna gör utmaningen ännu tuffare. Att känna dofterna av all den goda maten som finns runt om, att tillaga den men inte få brovsmaka en endaste droppe. Herregud, kanske borde jag sjukskriva mej fram tills operationen ? Nej, jag ska klara detta, jag får verkligen känna på självkaraktär.

Nu är det fredag, vilket innebär femte dagen på pulver. Magen tycks ha lugnat ner sig lite, det svider inte så i den som det har gjort tidigare i veckan. Men om jag är hungrig ? Ja, definitivt! Tänk vad gott det vore med en ost macka och en kopp kaffe till frukost.

Men jag sitter här och försöker få i mig min modifast med vaniljsmak. Den är inte så fy skam, men man tröttnar snabbt på smakerna.

Ska snart bege mig iväg till min praktik och kämpa med att motstå alla frestelser.

/Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]