Lasagne..

Har kommit fram till att det är vääldigt drygt att äta frukost. Åtminstånde när man är uppe och äter själv. 20 min känns som en hel evighet och man hinner bli trött igen! Men, det är bara att vänja sig :) Går självklart lättare när de övriga i familjen är med.

Det blev ännu en dag i skolan. Var väldigt trött under förmiddagen men efter lunchen piggnade jag till en del. Men kände ändå att jag skulle ta det lilla lugna så åkte hem och tog en 45 min promenad i rellativt rakst tempo.

Har funderat lite och letat svar. Under de tre veckorna med mosat/mixat så får man inte äta ris och pasta. Undrar varför egentligen ? Det går ju att mosa/mixa det med. Eller är det mer hårdsmält än potatis, eller vad är problemet med det ? Jag har idag ätit en grönsaks lasagne iaf och det gick hur bra som helst. Känner fortfarande inte av något, så undrar om det verkligen är så farligt med lite pasta ändå.

Min rygg är inte nådig vid mej, framförallt när kvällen kommer. Undrar om det kan vara sviter efter allt man varit stilla. Och veckan då man skulle sova mer eller mindre sittandes ? Hoppas det går över snart iaf. Känner inte av så mycket när jag är uppe, men när jag sitter ner känns det som att ryggen ska gå av.

Tycker det att lite ledsamt när man får samtal å det inte frågar hur det är eller hur det går, utan det första man fråga är "jaha, syns det något än, hur myckt har du gått ner". Blir lite ledsen på det. Förstår ju så klart att folk undrar hur mycket man tappat. Men på vissa verkar det som om de tror att man tappar 20kg  veckan eller nått. Men men, det är väl bara att vänja sig vid antar jag.

Nä, dags att göra lite nytta här!
Hejsvej

Kommentarer
Postat av: Fru Viksten

Anledningen till att man ska undvika pasta/ris är att de har en tendens att svälla i magen. Detta kan i sin tur leda till att kopplingen i magen går sönder. Det är iallafall den förklaringen som jag har fått :-) Idag när jag äter ris så blir jag vääldigt mätt på en gång. Jag brukar inte känna så mycket mättnadskänsla annars. Men just riset känner jag tydligt.



Tyvärr så är folk alldeles för nyfikna och avundsjuka på vad vi har gjort. De flesta tror ju att det bara är att äta mer grönsaker och träna för att gå ner i vikt. De ser en operation som en enkelt utväg, att man får allt gratis. Men så är det ju verkligen inte! Därför, tror jag, tjatar folk om hur mkt man gått ner ist för hur man mår.

2011-11-10 @ 21:04:00
URL: http://fruviksten.blogspot.com
Postat av: Katja

Tänk vad olika det kan vara det där.... Men så har jag det jobbigt mentalt just nu, så jag orkar knappt svara när de undrar hur det går... Men vi kämpar på och lyssnar inte så mycket till vad andra säger ;)



Glad att jag "lärt känna" dig!

Kramar i massor!

2011-11-10 @ 22:48:31
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Angelica

Katja:

Vad tråkigt och jobbigt att du har det svårt nu. :( Finns det något jag kan göra för dej så säg till. Vill du prata/skriva mer privat så la jag med min mail här nu. Sköt om dej och ta hand om dej nu!

Kramar!!



Fru Viksten

Ahaa okej, då är det nog bäst att jag håller mej borta ifrån pastan och riset då :) Men det gick bra igår iaf.

2011-11-11 @ 20:14:16
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]