Att skämmas...

Vet ni var jag är rikigt trött på ?? Att behöva skämmas över sig själv. Fyy vad fel det är!
INGEN ska behöva skämmas över sig själv. Oavsett hur man ser ut. Lång, kort, tjock, smal...
Tänk om alla bara kunde acceptera varandra. Att kritisera någon annans utseende är så jäkla fel. Avskyr ytligt folk!! Nä, skönheten den kommer minsann inifrån.

Jag har under så många år nu skämts över mig själv och jag är så förbannat trött på det.
Jag vill inte längre skämmas när jag går i affären och handlar.
Jag vill inte längre ta åt mig så fort någon ser på mej. Varför måste jag ALLTID tro att de tänker något negativt om mej ??

I våras var min klassåterträff. Jag ville så innerligt gärna gå. Men självklart så gick jag inte. För vad skulle alla de andra där tänka om mej ?? Jag var den som blev retad för tjockis då, å nu, 40 kilo större, vad skulle de tänka ?? Nej! Valet var inte svårt. Jag går inte dit. Men jag ville. Grät flera gånger över att jag låtit det gå så här långt med mej själv. Skämdes något otroligt! 

Jag är trött på det nu. Jag vill träffa mina vänner, dem som jag brukade umgås med förr, utan att skämmas! 

Nu vill jag komma ut ur mitt skal och vara Angelica. Jag är blyg, väldigt blyg. Folk brukar säga att det kan man inte tro. Men de vet ju inte hur jag känner ? Jag vill kunna vara så framåt som vad jag antagligen visar mej vara utan att det tar emot. Vill att det ska falla sig naturligt. Jag är social, älskar att möta nya människor. Men jag oroar mej HELA tiden för vad de tycker om mej! Tittar de på mej så tror jag direkt att de stirrar för att jag är så himla fet! 

Nej tack! Nu vill jag inte längre känna så. Lite självförtroende är mer än välkommet hit! Tar emot det med öppna armar! 

Kommer skriva vidare om detta sen. Just nu är det får många tankar som snurrar runt i huvudet, så det blir en enda röra här. 

Idag kom jag fram till att jag nog har svårt att ta till mig vad det är jag har gjort. Operationen menar jag. Tolka det nu inte som om att jag ångrar mej, för det gör jag verkligen INTE. 

Men denna op är bara något som jag läst att andra gjort. Sett deras förändring. Inte skulle väl jag kunna bli en av dem? 
Dagarna går, jag äter mina små portioner (tyvärr för få av dem bara) utan att tänka på varför. Bara gör det liksom. Sen väger jag mej å ser att det går ner på vågen. Men jag har nog inte fattat att jag har gått ner så mycket. Men nu, nu börjar jag begripa att JAG kommer att fortsätta gå ner i vikt. JAG kommer att bli en av dem som jag läst om så många ggr. Det är helt sjukt i min hjärna! Försöker att pussla ihop det hela, å nu är det inte många bitar kvar. 18 kilo.. alltså, det är jäkligt mycket. Jag har tappat 18 kilo! Heeelt sjukt!! Har mer än 18 kilo kvar att tappa, men ändå. Hade någon sagt det till mig för några månader sedan så hade jag bara skrattat. 

Försöker att smälta denna enorma förändringen. Lite knepigt faktiskt, men jag ska nog få rätt på det :)
Mår hur bra som helst. Å det bästa av allt är att jag VET att jag kommer att må ännu bättre snart! 

Nu har jag klottrat färdigt för ikväll. Vet inte om det blev något sammanhang alls i det hela. Men skönt att bara få skriva ibland :)
 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Du har så rätt, Angelica! Jag är också trött på att skämmas och vara socialt handikappad. Jag känner igen mig i allt du skriver. Jag hade ALDRIG gått på en klassåterträff som jag ser ut idag. Jag vill ju knappt träffa mina föräldrar! Hemskt att det ska vara så... Men jag vet ju att man dömer efter utseende och därför vet jag ju tyvärr vad folk tänker om mig. Ska bli så skönt att bli av med det här! Ta hand om dig och det kommer bara att bli bättre och bättre.. KRAM/ Jennifer

2011-11-29 @ 22:11:58
URL: http://gastricbypassop.wordpress.com/
Postat av: Beatrice

Ett stort stort hjärta till dig. <3

2011-12-01 @ 09:24:12
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se/
Postat av: Heidi

Jag kände också sådär. Skämdes, skämdes, skämdes.

Men jag gör inte det längre och det är så otroligt skönt. Jag känner mig inte klumpig eller ivägen längre. Du kommer snart vara där också. Man får nästan lite hybris istället men det är bara att njuta när den stunden kommer och "go for the ride"...

2011-12-03 @ 12:12:19
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Malin Elovsson

Stor kram till dig <3

2011-12-06 @ 22:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]