Ånger!

Inte så allvarligt som det låter :) Men, jag önskar att hag hade tagit mina mått innan op, eller innan flytstart. Tog mått på magen och stussen veckan efter op.

Så imorgon tänker jag ta lite fler mått och sen upprepa det regelbundet så man får en uppfatning om hur många cm det försvinner ifrån kroppen :)

Skulle vilja skriva min startvikt här och min nuvarande vikt. Men tycker att det känns så jobbigt att skriva det. Antar att det för att jag skäms så mycket över det. När jag väl gått ner mycket av det jag ska så kanske jag kan tala om vad start vikten var på :) Men har iaf spräckt två gränser som jag ville komma under :)

På måndag när det är dags för vägning så kan jag ju tala om mitt nuvarande BMI och det jag började på. Så får man en liten uppfattning iaf.

Sen funderar jag på att börja skriva om vad jag fått i mig under dagen och hur mycket motion jag fått.
Kan vara bra att skriva en liten dagbok om det. Då blir man påmind de ggr man kanske inte äter rikigt rätt. Sen kanske man kan se ett sammanhang de dagar man varit tröttare. Kan ju ha med kosten att göra. Jag vet att jag inte äter tillräckligt ofta, så får säkert inte i mig det jag behöver. Så, ska försöka med att anteckna allt här.

Det får bli start på måndag! :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Hejsan:)

JA,ta mått på olika ställen..tex under byst,lår,stuss,midjan,hals,armar..osv

Ibland kommer vikten stå stilla och man blir frustrerad och då får man titta på måtten.

Sedan är det jätte bra att föra en matdagbok så du får i dej alla målen.

Kämpa vidare och en dag kommer självförtroendet tillbaka och då kanske du skriver ut dina kg osv..Du är modig som delar med dig av din resa..var stolt över dig.kramizar

2011-11-13 @ 10:24:11
URL: http://hea71.bloggplatsen.se
Postat av: Angelica

Tack Helena!

Jag ska börja anteckna allt jag äter på måndag, så hoppas jag det hjälper mej att få i mig det jag behöver.

Ja, självförtroendet är mer än välkommet till mig! Väntar på det med öppna armar!

Kram

2011-11-13 @ 10:46:07
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]