Recept - Kycklingknyten

5-6 personer

Du behöver:

1 grillad kyckling
300g kassler
200g färska champinjoner
2 små gula lökar
2 msk smör
2 vitlöksklyftor
3 msk chilisås
2 msk senap
4 dl creme fraiche
1 pkt smördeg, 5 plattor
Svartpeppar
Vitpeppar
Salt
1 ägg till pensling

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader.
Bena ur kycklingen och skär den och kasslern i små tärningar.
Skiva champinjonerna och hacka löken och stek dem i smöret.
Pressa i vitlöken. Tillsätt chilisås, senap och peppar.
Ta stekpannan från värmen och rör i creme fraichen. Blanda i kyckling och kassler, smaka av.
Kavla ut varje smördegsplatta till dubbel storlek. Fördela fyllningen på plattorna och kläm ihop dem till ett knyte.
Pensal med uppvispat ägg.
Lägg knytena på ett bakplåtspapper, grädda i mitten av ugnen ca 20 min.
Servera med en grönsallad.

Tycker att detta receptet var smidigt, men framförallt väldigt gott :) Slängde i lite fetaost i salladen med för att piffa upp det hela :)

För mej räckte det med 1/4 av ett knyte.


Kommentarer
Postat av: Jessica

mmm det där lät supergott! Måste provas! Hade en fundering om att smördeg var lite för fett för våra magar..men det lär man ju märka snart ;)

Tackar för tipset!

Och GOTT NYTT ÅR!!!



Kram :)

2011-12-31 @ 15:54:29
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Angelica

Ja, smördeg är ju inte det bästa för våra små magar kanske :) Åt bara väldigt lite av själva skalet så det gick bra. Ibland måste ju även vi får unna oss något extra gott :)



Gott nytt år till dig!

Kram

2011-12-31 @ 19:34:26
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]