Ny vecka..

Helgen är över, phuu får jag faktiskt säga. Usch vilken jobbig helg det har varit. Vet inte  vad som händer i mitt huvud. Men idag känns allt mycket, mycket lättare. Önskar att det håller i sig.

Vaknade upp till snö idag. Så nu kanske det kan smyga sig in lite julkänslor med. Har tyckt att det saknats något utanför fönstret. Men, tyvärr tror jag inte att det blir så långvarigt. Har väl slask att se fram emot istället. Vilket jag så klart INTE ser fram emot. Usch!

Men som sagt. Känner mej mycket piggare idag. Kände att livet faktiskt är lite roligt iaf :)Så ska det vara!!

Idag har jag även tagit mej upp på min crosstrainer med. Har varit väldigt slarvig med all form av träning nu i ett par veckor. Det blev 40 min intervall träning iaf. Utan att bli trött. Herregud, hade det varit för ett par månader sedan så hade jag varit mer död än levande. Så, någon skillnad har minsann skett. Tränade med lite lösa vikter efteråt med.

Ikväll kan jag lägga mej med gott samvete. Det har hängt lite över mej med träningen, så nu hoppas jag att motivationen är här för att stanna!

Märker med vilken skillnad det gör på mej om jag äter som jag ska eller inte. För idag så har jag inte missat ett enda mål mat. Har även fått i mig mycket vätska. Undrar om det inte kan vara matbrist som gör att livet känns förjävligt ? Är det "bara" det som är problemet så ska jag minsann kämpa som bara den med att äta.

Upplevde något annorlunda innan. Var hemma hos en vän som värmde lite soppa till sig (jag hade redan ätit). Men när doften av soppan nådde min näsa så började jag må illa som bara den. Magen kurrade och levde som bara den. Det kändes som en lättare dumping typ. Det var väldigt märkligt. Det satt i nästan en timme med. Kunde knappt dricka vatten utan att det vände sig i magen.

Imorgon ska jag på återbesök till min läkare. Det är nu sex veckor sedan min operation. Ska ta upp allt om hur jag känner å så. Hoppas jag iaf, jag vill ta upp det, men har lite svårt för att prata med läkare (vet, jag är knäpp). Att be om hjälp är inte min grej riktigt!

Nä, kvälls knäcket gjorde mej visst lite illamående, så ska lägga mej på soffan en stund nu!


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jag tror att det har mycket med maten att göra att du känt som du gjort. Vet ju hu grinig man/jag kan bli när man börjar bli riktigt hungrig...när blodsockret sjunker.

Kämpa på

2011-12-06 @ 20:10:44
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]