Lite nytt

Öppnade ju min lilla burk med pengar igår. Det var inte så mycket, men bättre än inget iaf :) Strax över 1000 kr låg där. Önskar att jag varit mer regelbunden med att lägga i pengar där. Hade 720 kr i 20-sedlar, så tror nog jag behöver växla lite :)

Tog en sväng som planerat på stan efter skolan idag. Köpte mej ett par byxor på kappahl. Har ett par likadana redan, men de är alldeles för stora nu. Hade st 46 i dem å nu köpte jag mej ett par 42. Känns hur bra som helst. Trodde dock inte att jag skulle komma i dem :) De är lite tajta, men det rättar till sig på ett par veckor :) Hade det varit för ett par månader sedan så hade jag inte ens fått upp dessa byxor över låren :)

 Tror inte jag har en bestämd sorlek. För det skiljer sig väldigt mycket mellan olika typer av byxor. De som jag köpte förra veckan fick jag ta st 46 i. Önskar nu i efterhand att jag tog st 44, för de är snart för stora.

Hittade mej två par tröjor med idag. Dem köpte jag i storlek M. Den ena sitter bra nu. Det är en kofta som man knyter, så den kommer att passa länge tror jag :) Den andra var på gränsen till för tajt, så får vänta lite innan jag kan använda den :) Men fick så bra pris på det nu, så tyckte det var lika bra att köpa den nu.

Sen köpte jag även en kjol som man kan ha när man har leggings. Så behöver inte ha långa tunikor när man använder den. Även den var i storlek M och satt väldigt bra :)

Märklig känsla det här med storlekarna. När jag tittar på byxorna som jag köpte idag så ser det verkligen inte ut som om de passar. Men jag är så klart glad över det :)

Fick syn på en tjocktröja på HM när jag var där. Det var nedsatt pris på den, men jag köpte den aldrig. Men nu ångrar jag mej lite, så kanske ska klippa till imorgon :)

Nu är det dags för en varm och skön dusch. Sen blir det soffläge. Är så himla trött ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]