Julbord

Igår höll vi i Julbord på skolan. Det är så himla roligt. Blir glad när gästerna är nöjda och glada :)

Vi blev själva bjudna på maten. Så, jag provade mina tre favoriter. Brunkål, rödkål och Jansson. Var lite nervös för hur magen skulle reagera. Men, kände ingenting!! Är så himla glad för det. Så, vet att jag kommer kunna äta lite av mina favortier på Julafton :)

Nu funkar det bra för mej att äta igen med. Så det går verkligen upp och ner. Men mellanmålet på eftermiddagen äter jag sällan. Känns som om det inte finns tid till det då. Får försöka komma på ett sätt så jag tar mej den tiden. Har aldrig ätit mellanmål på eftermiddagen innan op, så det är inte lätt att komma in i det. Men skam den som ger sig!!

Nu är vi lediga i tre dagar tillsammans. Hoppas innerligt att jag nu lyckas äta som jag ska så inte humöret drar iväg som förra helgen! Känns lite märkligt att jag är så väl medveten om att jag måste äta, men ändå så gör jag det inte ?? Måste vara knäpp eller nått!

Här kommer en liten bild på mig från julbordet igår. Jag var i serveringen å hade hand om våra gäster :)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Vilken fin bild. Du är verkligen söt som socker :)



Ang läkaren...jag har fått ta prover både vid 6-veckors och 1-års kontrollen men det är dietisten som presenterat dem för mig :)



Alla mina värden har varit bra förutom att glykosen var lite låg nu men det trodde hon berodde på att jag inte åt tillräckligt i förhållande till min träning och att mina mellanmål var lite för kalorisnåla (som latte och frukt). Så jag fick lite bannor hehe

2011-12-08 @ 19:49:48
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack snälla du Heidi!! :)



Ahaa, okej. Men det är ju bra att du fått kolla dina värden då.

Tror nog att jag ska ringa och höra med dem. Vill ju med veta.



Okej, då får du försöka få in lite mer kaloririka mellanmål då :)

2011-12-08 @ 20:44:11
Postat av: Anonym

Detta är mitt älskade barnbarn,känner snart inte igen dej.Denna kvinna skulle jag oxå vilja bli mottagen av.Men Angelica,det skulle jag innan oxå.

Du är så fin.ÄLSKAR DEJ Kram från farmor

2011-12-09 @ 04:50:55
Postat av: Angelica

Tack farmor! :) Älskar dig med!!! Kram

2011-12-09 @ 10:57:08
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]