Dumping..

Har haft en mindre bra dag idag.
Hade lite svårt att få i mig min frukost här hemma, klöktes en del av den. Det var en simpel ostmacka, som jag tycker om, men det gick inge vidare..

Mellanmålet i skolan gick bra. Kände inget, mer än att jag kände mej väldigt mätt.
Men sen vid lunchen.. Fyyy, men det var självförvållat. Åt en pasta carbonara. Rätten i sig innehåller både grädda och ost, så redan där är det lite varning. Men har inte haft några problem med grädde innan när jag ätit det.
 Men iaf, jag åt för fort, glömde helt bort att kolla på klockan, jag åt för mycket, mätte aldrig upp maten samt att jag drack vatten samtidigt!! Det var som gjort för en dumping. Vad tänkte jag på ?? Har börjat bli asvlappnad vid måltiderna nu, så tänker mej inte alltid för. Men efter denna upplevelse så blir det andra bullar. Usch å fy.

Det började med att det kändes som om någon hällt sömnmedel i maten. Blev hur trött som helst. Hade jag varit hemma så hade jag utan tvekan lagt mig. 
 Sedan började jag bli varm, rikigt varm. Ett litet smått illamående smög sig på samtidigt som jag kände att pulsen stegrade. Då lämnade jag bordet å smet in i lärarens kontor. Där blev jag sittandes, skakade, svettades, det kändes som om kroppen kokade, hjärtklappning, snabb andad.. Har upplevt detta en gång innan, å nu är det minsann bra. Vill inte vara med om det igen! Fyy så otäckt det är.
 Det känns verkligen hur hela kroppen reagerar. Så, att vara noga med att mäta maten och att ställa timern när man äter är vikigt! Lite farligt när man börjar känna sig avslappnad.

Den där dumpingen satt nog i ett tag sen. För middagen fick jag inte i mig hemma, när jag svalt så kom det upp igen.

Har nu ikväll ätit ett knäckebröd utan problem iaf. Fast magen "pratar" en hel del. Mullrar och knorrar en hel del.

Imorgon blir det nya tag. Klockan ska som sagt ställas vid var måltid!

Nu är det dags att hoppa i säng. Är så förbaskat trött! Hoppas på att känna mej utvilad tills imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]