Återbesök..

Har fått i mig nästan alla mål idag! Hurra för mej. Hade det lite kämpigt med mitt knäckebröd och ägg i förmiddags, men lyckades få i mig det tillslut. Middagen idag har jag hoppat över, bytte ut den mot en macka. Inte så bra kanske, men det var bättre än inget iaf. Har ju ätit lunch, så lite mat har jag fått i mig :) En av de godaste rätterna på denna jord med. Kålpudding, kokt potatis och skysås.

Var på återbesök hos läkaren idag. Känns som om det hade kunnat kvitta faktiskt. Var inne på läkarens kontor i ungefär 1,5 minut. Han frågade hur jag mår medans har höll blicken hårt på datorskärmen och forsatte med vad det nu var han gjorde där. Jag svarade att jag mått väldigt bra men att jag nu har hamnat i en liten svacka. Det ända jag fick till svar var "jaha, så kan det bli ibland". Försökte fortsätta prata med honom, men har var djupt fokuserad på dator så fick bara "mmm" till svar. Sen räckte han fram hande och sa att nu var det klart och att vi ses igen om ett år.

Ehh.. Men vad var vitsen med det besöket ?? Trodde de skulle ta lite prover för att kolla näringen i kroppen.
En sköterska tog vikten och mätte midja. Å måtten var väldigt märkliga. För enligt hur hon mätte så hade måtten ÖKAT med 2 cm sedan inskrivningen i maj. Hmm ?? Nej, det kan helt omöjligt stämma! Sa det till henne med, men hon var envis. Det skulle tagits blodtryck, men läkaren tyckte inte att det behövdes ?? Inte visste jag att det syns utvändigt om blodtrycket ligger bra eller ej....

Nåja, fick iaf träffa dietisten. Hon är hur bra som helst. Vi pratade lite om hur jag ska föröka göra för att inte bli illamående av att äta. Sen fick jag påbackning om hur viktigt det är med alla målen. Hon proppsade på att jag skulle ringa till henne vid minsta lilla fundering eller om det börjar kännas mer jobbigt med maten. Då ville hon träffa mig igen.

Men den där läkaren hade jag kunnat vara utan. Kändes som om jag trängde mej på.

Nu har jag avslutat 40 min på crosstrainern. Härligt!! Vill gå av efter 30 min, men lyckades agera som min egna tränings coach och stod kvar! :)

Ska ta mej en välbehövd dusch nu. Sen ska jag inta plats vid strykbrädan. Imorgon kväll ska vi hålla i julbord i skolan, så vill ju inte vara hur skrynklig som helst :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men va?? Ingen provtagning?? Jag ska tillbaka i januari o då ska jag lämna prover innan..o jag ska till dietisten nu i december. Å i fredags var jag kallad till vårdcentralens läkare för extra koll av blodtryck...Makalöst vilken skillnad det är mellan våra landsting! Uselt verkligen!

Kämpa på med maten!! Vi måste få i oss det..

Jag vågat inte äta ägg än, har hört om sååå många som tokdumpat av just ägg, speciellt av gulan. Men jag ska nog våga en dag :)



Kraaam!

2011-12-06 @ 21:46:05
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Beatrice

Det låter som en extremt nonchalant läkare, nästan så jag tycker du skulle ta upp det med någon. Illa att inte ens titta upp ifrån skärmen eller ens bekräfta det du just berättat för honom, om hur du mått de senaste dagarna....

Jag säger som jag brukar....kämpa på, du är stark.

2011-12-06 @ 22:58:05
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se/
Postat av: heidi

Jag har inte ens fått träffa läkaren en enda gång efter operation. Bara dietisten 2 ggr, efter 6 veckor och 1 år. Men om det går till så där så är det kanske lika bra...

jag tror inte de mäter så bra för jag hade gått ner 10 cm mer runt naveln hos dem än när jag mäter själv...märkligt...jag själv mäter ju på exakt samma ställe varje gång men jag tror inte de är så noga med det...

2011-12-07 @ 08:02:42
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Lena

Angelica

Det låter som ett uselt besök hos läkaren! Så skall det verkligen inte vara. Jag hoppas verkligen att det blir bättre nästa gång. Jag har tagit prover innan varje läkarbesök. Blodtrycket har jag gått och tagit på vårdcentralen. Det är klart att du skall vara nöjd med dina återbesök!

2011-12-07 @ 23:34:42
URL: http://utanextraallt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]