CXworks - utvärdering..

Ikväll har jag provat något nytt. Har velat göra det länge, men det har inte blivit av.
 
CX är ett 30 min långt/kort pass där man tränar bålen.
Eftersom jag behöver träna upp mag och rygg musklerna så tänkte jag och har blivit rekomenderad att göra detta.
 
Så, vad tyckte jag då? Tja, alla övningar med magen är bra. Väldigt bra! Träning behövs här för att få den uthålligheten! Phuu.. Men övningarna där vi använde oss av gummibandet kändes inte något specielt. Hade kunnat skippa dem och fortsätta att misshandla magen istället :)
 
 Jag ska gå fler gånger så att jag får in rätt teknik och rörelser. Innan man fått in dem ordentliget kan man nog inte ge någon rättvis bedömning. Men, magen och ländryggen har helt klart fått jobba. 
 
Eftersom passet bara är i 30 min så ska jag försöka kombinera ihop det med något annat. Idag tog jag mej en sväng på löp bandet innan passet.
 
Nu är protein drinken uppdrucken, frukten uppäten så nu ska jag gosa ner mej i soffan en stund innan det är dags att sova.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]