Vågen! Avslöjandet...

Jahapp, ännu en veck a har sprungit förbi.
 
Det innbär att det var dags att hoppa upp på vågen igen. Jag brukar ju väga mej direkt på morgonen på måndagar, men eftersom att jag jobbat inatt så fick jag väga mej nu när jag gick upp, vid tolv tiden. Tror inte det har någon större betydelse. Å vågen visade ju på minus iaf :)
 
Så, på en vecka har jag tappat 0,5 kilo. Är så glad för det :) Men på något sätt så känns de sista kilona väldigt dryga nu. Men, det ska väl gå lite sakta men säkert ner.
 
Totalt har jag gått ner 41,6 kilo. Det känns så jädrans bra!!!
 
Tänkte i detta inlägget avslöja min starktvikt och min nuvarande vikt.
Det känns väldigt jobbigt å jag skäms över det. Men, det ligger i det förflutna och jag ska ALDRIG dit igen. Nu ska jag bara blicka framåt och sluta skämmas över min vikt.
 
När jag skrev in mig i eksjö i maj 2011 så vägde jag 105 kg. Jag är bara 152 cm lång, så det gav mej ett BMI på 45,45. Aningens för högt om man säger så.
 
Idag väger jag 63,4 kilo och har ett BMI på ungefär 27,27.
 
Min övervikt idag ligger på ca 5,5 kilo. Så, det är inte långt kvar nu tills jag uppnått min målvikt. Jag vill komma ner på 57,9 kilo, för då kommer mitt BMI visa på normalvikt. Skulle det något, eller några kilon till så är det bara en bonus. Å nej, jag går inte allt för hårt på det här med BMI, men jag vill ändå se att jag ligger på normalvikt.
 
Det känns forfarande väldigt overkliget att jag gått ner så här mycket. Jag trodde aldrig att det skulle vara möjligt. Jag får påminna mej själv var gång jag känner mej tjockare än någonsin att det inte är mycket kvar. För vissa dagar känner jag mej verkligen som en vandrande klump.
 
När jag gått ner det jag ska så har jag då tappat 47,1 kilo. Det är då nästan halva startvikten. Jag halverar nästan mej. Heelt galet!
 
Så, nu vet ni vikten. som sagt jag skäms över att skriva det, men det ligger nu i mitt förflutna å jag tänker inte blicka bakåt, bara framåt, mot mitt nya å mycket lättare liv :)
 
 
Herregud!!!! Fy vad många tårar det föll när jag plockade fram dessa bilderna. Jag svor efter att bilderna togs att jag ALDRIG skulle visa dem för någon. Men det där är INTE jag längre! Nu ser jag verkligen vilken otrolig skillnad det är. För mej är det en helt främmande tjej på de första tre bilderna. ALDRIG ska jag dit igen. Fasiken vilken befrielse det här här. Ser knappt vad jag skriver, tårarna bara sprutat! Vilken lycka!!! Gråter dels för att jag skäms över den ag var, jag skäms för att jag lät det gå så långt. Å jag gråter så klart av total lycka. Jag kan inte beskkriva det. Det är helt jävla galet!!!!
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är helt otroligt att se! Du ser ut som en liten liten speta som ALDRIG varit stor när man tittar på dina foton från idag..Helt ärligt! Du ser ut som en sån liten nätt sak...Så otroligt! Jag har ju inte träffat dig "IRL"..men jag kan liksom inte se den blogg-Angelica jag känner på de gamla bilderna?!

GLÖM dom nu och spegla dig igen! Du är SÅ fin!!!
Kram kram kram!

Svar: Tack tack, tack! Så glad jag blir :)
Angelica

2012-07-23 @ 14:38:53
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: E

Du är en verklig förebild för mig! Jag ska op:as i oktober, bara 21 år gammal. Och jag är livrädd hur det ska funka med mina studier samtidigt. Men när jag läser sin blogg och ser att du klarar av att jonglera familj, två jobb och plugg (om jag har förstått det hela rätt) samtidigt som du har gått igenom en stor förändring. Jag hoppas det går lika bra för mig som det verkar ha gått för dig! Och du är ju ursnygg på dina nya bilder! Njut av ditt nya smala liv! :)

Svar: Hej. Åh tack så mycket.Vad glad jag blir :) Du ska se att allt kommer att gå bra, ska hålla tummarna för dig.
Med rätt inställning och en massa envishelt så fixar du det galant, även genom de tuffa perioderna. :)
Angelica

2012-07-23 @ 14:42:59
Postat av: A

Wow! Shit vilken skillnad. Du är så grym!!!

Svar: Tack så mycket :)
Angelica

2012-07-23 @ 18:28:08
URL: http://99till66.wordpress.com
Postat av: Anna-Karin Nilsson

Lilla hjärtat,det kan man väl kalla dej för fast du är vuxen .Du ska veta att jag älskade dej lika mycket när du var "stor" för mej är du Angelica oavsett hur du ser ut.
Men vilken förändring du har gått igenom!!!!!Inte bara viktmässigt utan du har äntligen fått självförtroeende,vågar stå på dej o leva det liv som du vill leva.Jörgen se upp!!!Du är en fantastisk mamma o sambo.Älskar dej Kram Farmor

Svar: Tack så mycket älskade farmor! :) Älskar dig! Kramar i massor!
Angelica

2012-07-23 @ 18:39:30
Postat av: Beatrice

Helt makalöst Angelica. Du är så otroligt söt och vacker. Det har jag alltid tyckt, men som din farmor skriver, så har du fått självförtroende nu med. Det kan man både se och känna i dina inlägg.
Fantastiskt jobbat!!! <3

Svar: Tack så mycket :) Jag är superglad och nöjd :)
Angelica

2012-07-23 @ 20:04:57
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se
Postat av: Mamma Eva

Ohh tårarna är i ögonen här med ska du veta,,, du är såå fin, men det har du alltid varit,, har alltid varit docksöt,, det är du nu med, samtidigt som du är vacker,, jag är så stolt över dej, du har gjort så många framsteg på alla sätt o vis, du har gått igenom denna stora grejen, har 2 utbildningar, 2 barn, hus, o Jörgen,, Är stolt över dej,, o på Onsdag ses vi, då kommer jag Alexandra o hårbollen Linus ;).. Älskar dej.. kram <3

Svar: Tack så jätte mycket! :) Älskar dig med. Ses då :) kram
Angelica

2012-07-23 @ 22:39:37
Postat av: Annie

Å så fin du är! Håller med tidigare kommentar om att du ser ut som någon som alltid varit smal och nätt. Så jätteduktig du är som kämpat och gått ner så mycket! En verkligt god förebild för alla oss som kämpar mot våra kilon. Starkt gjort också att du delar med dig av din tidigare och nuvarande bild.

Svar: Tack så jätte mycket! Ja, att visa de gamla bilderna tog emot lite, men som sagt, det är det förflutna. Lycka till själv med, det kommer att gå kanon :)
Angelica

2012-07-23 @ 23:05:26
Postat av: Jennifer

WOW! Alltså vad ska man skriva? Du är superduperduper fin! Pytteliten, smal och ser superfräsch ut! Grattis till ditt nya liv :) // Jennifer

Svar: Tack igen! :) Älskar mitt nya liv, ska bara lära mej att hantera det med :)
Angelica

2012-07-24 @ 09:24:36
URL: http://gastricbypassop.wordpress.com
Postat av: EllinorO

Du är ju jätteduktig! Vilket jobb du har lagt ner. Det är ju helt fantastiskt. Bra jobbat!

Svar: Tack snälla du :)
Angelica

2012-07-24 @ 23:38:02
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Anna

Hej
Vill bara säga att du är grym!!
Va stolt över dig själv!

Med vänlig hälsning, Anna opad i maj och hoppas på lika stor framgång som du!

Svar: Hej!Tack så jätte mycket! Börjar känna mej ganska så stolt faktiskt :)
Önskar dej all lycka, å det kommer att gå kanon!
Angelica

2012-07-25 @ 00:29:04
Postat av: Lena

Fina Angelica! Inte ska du behöva skämmas för din tidigare vikt. Men jag förstår dig.

Vilken prestation du har gjort och jag önskar dig all lycka och välgång.

Var stolt över dig och tyck om dig själv, det är du verkligen värd :)
Varma kramar från Lena

Svar: Tack så jätte mycket!Jag ska nog nå mitt mål med både vikten och min självkänsla :-)
Angelica

2012-07-25 @ 15:03:49
Postat av: Idah

JÄVLAR! (var min reaktion när jag såg bilderna) Jag är så otroligt glad för din skull, och så otroligt stolt över dig som har lyckats kämpa dig till där du står nu. Det är så härligt att se dig skina som en sol, att se dig i kläder som jag aldrig sätt dig i innan, att du nu i stort sätt vågar vara den som du vill vara. Framför allt så gläder det mig att du LER på bilder. Nu börjar jag gråta, det är så fruktansvärt stor skillnad på dig från då och nu. Du ser frisk och välmående ut, du skiner, du ler... Du har öppnat upp dig, du har tagit svåra steg framåt. Ditt självförtroende är så mycket bättre. Syster, du har ALLTID varit fin i mina ögon. Nu har du en helhet så bländar oss alla. Jag älskar dig!

Svar: Tack älskade Idah! Åh vad glad jag blev över det du skriver! Älskar dig så otroligt mycket!!!
Angelica

2012-07-31 @ 14:37:26
URL: http://mylifeasidah.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]