Fram och tillbaka..

Herregud vilken lampjakt det blev!

Vår kära lilla stad har visst inte en enda lampaffär! Vilket idag var väldigt retfullt.
Vi åkte till europa möbler och tittade lite. Hittade en lampa att ha över köksbordet, men ingen av oss blev direkt kära i lampan. Så, vi åkte vidare till grannstaden Eksjö.

Där gick vi in i en affär, materialmännen. Hittade en lampa som jag föll för. Å när jag såg priset föll jag bokstavligt! 4800 kr!! Får man ta så mycket betalt för en lampa ?? Herregud.. såå märkvärdig var den inte. Men andra ord köpte vi den inte!!

Klockan tickade på, så vi behövde ta en fika någonstans. Det blev inte världens mysigaste ställe, men vad gör det. Jag kom nämnligen fram till att det var billigast att fika på sjukhuset, så dit åkte vi :) Haha, inte det första stället man tänker på direkt när man ska ut och fika, men vi hade det mysigt iaf :)

Sen begav vi oss till nästa grannstad, nässjö. Där kikade vi in på Mio. De hade inte heller några lampor. Eller jo, e köpte vi. Till våran hall/koridor att ha på väggen. Men kökslampor tycks det inte finnas gott om. De hade bara samma som vi hittade på EM. Men på Mio kostade den 300 kr mer. Så vi bestämde oss för att åka hem till Vetlanda igen å köpa den lampan där.

Men vi stannade till på Karlsson, å där hittade jag lampor till vardagsrum fönsterna. Ska ta bilder å lägga upp sen med :)

När vi kom till EM igen så hade de gevetvis stängt. Så ingen kökslampa. Men, har jag klarat mej utan en i snart fem år, så ska jag nog klara mej tills på måndag :)

Nu ska jag fixa middagen. Hasselbacks potatis, bea sås, lövbiff med vitlökssmör och persileslungade morötter står på menyn :)

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Har ni kollat Dollarstore, den "nya" affären borta vid Abborraviken i Eksjö? Har hört att den ska vara som lilla Ullared, fast jag vet inte, har själv inte varit där...det är andra som varit där som sagt det till mig.

2012-01-21 @ 18:54:37
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se/
Postat av: Angelica

Nej, vi har inte varit där. Skulle ha gått in en liten sväng idag, men det blev inte så. Har med hört det, och att det mest är små plock typ.

2012-01-21 @ 19:48:58
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]