Stopp..

Min magen är ju inte som den ska. Har inte ont eller så, å känner inget obehag direkt. Men jag kan inte sköta den. En gång på två och en halv vecka bara. Det är inte okej. Å jag har tagit laxoderal droppar (eller vad de nu heter) å de är vanligtvis väldigt effektiva, men nu händer det ingenting!
 Tror jag får kontakta sköterskan å rådfråga med henne lite.

För övrigt så mår jag väldigt bra, har bara en jobbig trötthet som hänger över mej. Men misstänker att det inte är något konstigt. Hade planerat en dag i skolan imorgon, men hoppar över det. Är ju sjukskriven i två veckor till. Å eftersom jag fortfarande inte kommit in i rutinerna helt och hållet med att äta och dricka så är det nog lika bra att hålla sig hemma. Jag måste försöka släppa mycket på det här hemma och koncentrera mig på min mat och dryck klocka. Men det är svårt. Vi är mitt under renovering med snickare, elektriker, skit, stök å ett jäkla bankande. Sen gör vi en del själva med, så glömmer lite bort klockan. Idag kom jag på mej själv efter fem timmar att jag varken ätit eller druckit, å det är inte okej!

Idag så tog jag den sista innohep sprutan! Tjohoo vad glad jag är över att slippa den nu :) Är inget fan av att ta den direkt. Men det har gått väldigt bra tycker jag, inte slarvat en enda dag. Efter mina graviditeter så har jag med fått ta de sprutorna under ett par veckor, men då slarvade jag som bara den bara för att jag inte tyckte om att ta dem. Tog inte ens hälften. Så, får klappa mej själv på axlen för att jag klarade det denna gången :)

Imorgon så ska min frukost bestå av gröt och ett halvt KNÄCKEBRÖD!! Å herregud vad gott det ska bli. Äntligen något med lite motstånd att tugga på :) Det kommer bli himmelskt. Bara magen accepterar det med då.

Nu går snart ögonen i kors, så bäst att inta ryggläge. Ju snabbare jag somnar, desto snabbare får jag äta mitt knäckebröd :) Snacka om att små saker får en lycklig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]