Halsbränna..

Innan operationen så hade jag periodvis väldiga problem med halsbränna. Vissa dagar eller stunder så var det otroligt påfrestande. Visste knappt vart jag skulle göra av mej själv.

Det hade ingen betydelse om vad jag åt eller så. Det kom iaf. Annars kan det ju komma om man äter sött eller stark mat. Men kunde få rikiga atacker eller vad man ska kalla det utan att ha ätit någonting.

Fick höra att man efter denna operation kunde bli hjälpt väldigt mycket.
Vågade inte riktigt tro på det.

Men faktiskt så har jag inte haft halsbränna en enda gång! Inte ens en antydan till det. Å det känns så himla bra, för jag har verkligen haft problem med det.

Så ajöss med den otäcka saken! :)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej ;)



Till mig sa sjukgymnasten att jag skulle vänta 6-8 veckor innan jag började träna. Innan dess, bara promenader sa hon.



Kan ju inte säga om alla sjukgymnaster skulle säga samma sak, vi verkar ju få så olika råd runt om i Sverige men det ger väl ett hum kanske :)



Kram

2011-11-28 @ 22:08:42
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: Susanne

Visst är det härligt utan halsbränna. Jag njuter nu på kvällarna utav en kopp thé som jag inte kunnat dricka på länge.



Life is good!



Kram

2011-11-29 @ 09:03:12
URL: http://fnuttisensviktresa.blogspot.com
Postat av: Mamma Eva

Vad skönt gumman,,, det är inget kul att ha, är så glad för din skull att det gått så bra.. älskar dej <3

2011-11-29 @ 11:15:16
Postat av: Jessica

Samma här! Hade halsbränna ibland och fick förklaringen när jag genomgick gastroskopi inför operationen (rutin i Växjö), jag hade tydligen ett bråck på övre magmunnen! Jag frågade läkaren vad dom gjorde åt det och då skrattade hon och sa "Problemet löst med operation, då kapar man precis där, fiffigt va?"...

Och ja, jag känner skillnad! det är "lättare" i halsen liksom (lät ju knäppt).. :)



Å grattis till fina klädinköp! Milde va "liten" du är....Den storleken kan jag bara drömma om!!



KRAM!!

2011-11-29 @ 11:21:14
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Michelle

mysig blogg<3

2011-11-29 @ 16:35:48
URL: http://ponnybrudarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]