"gammal" vana

Tre veckor med mosat/passerat är nu förbi. Pasta och ris är välkommet igen!
Tycker väldigt mycket om potatis, men nu ska det bli gott att kunna variera lite mer iaf :)

I skolan idag så var det antingen kokt potatis eller potatismos och jag tog av "gammal" vana potatismos. Blev lite besivken när jag satt mej å kom på mej själv. Är trött på mos nu ju!

Hemma idag så åt jag pasta. Var lite nervös över hur det skulle gå. Men det gick hur bra som helst. Så en dl pasta och en dl köttfärssås blev det.
Vet inte om måtten är rätt. Men om jag ska följa schemat som jag har fått så vill de nu att jag ska ha utökat lunchen och middagen till 2 dl istället för 1,5 dl. Orkade inte äta upp rikigt all köttfärs. Och jag tänker INTE tvinga mej att äta mer än vad jag orkar (det är näst intill omöjligt med) utan tänker sluta äta när jag är mätt även om det är vid 1,5 dl.

Frukosten idag blev det väldigt snålt med. Fick i mig 2 teskedar yoggi, sen kom illamåendet.
Har fått i mig ett mellanmål, lunch och middag iaf. Å nu är jag för trött för att äta.

Nä, nu är det dags att koka mej ett ägg som jag kan ha till mellis imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]