Rensning...

Jisses, vart tar dagarna vägen ? Tiden bara rusar iväg.

Å vart tog vintern vägen ? Regn och blåst ute, usch. Känns som om vi börjat om med hösten igen.

I förrgår så kom jag fram till att garderoben måste rensas ur. Så, sagt och gjort. Det blev inte överdrivet mycket kvar. Har aldrig tidigare lagt undan kläder för att de varit för stora. Det var väldigt märliga känslor som dök upp. Kändes faktiskt lite tungt märkligt nog. Tror att det är rädslan för att gå upp i vikt igen som spökar, och att jag då inte kommer att ha någonting kvar som passar. Funderade fram och tillbaka om jag ska spara det fall i fall. Men nej, det ska jag inte göra. Jag ska ALDRIG passa i de kläderna igen. Så, har två fulla papp kassar med kläder om någon skulle vara intreserad... Sparade ett par tunikor, de är för stora, men kom fram till att det var väldigt sköna mys kläder att ha när man är hemma :)

Det verkar som om jag har börjat att fälla hår nu. Har hållt mina tummar så hårt för att slippa det, men tyvärr så verkar det som att det börjat nu. Pga den lilla näring man får i sig så kan det leda till håravfall. Hoppas och önskar att det håller i sig i en kort period bara! Någon som vet något som kan hjälpa mot håravfall ? Någon typ av extra vitamin eller något som är bra att äta ? Har inte tagit reda på något om det eftersom jag försökte inbilla mig själv att jag inte kommer bli drabbad.

Nu ska jag snart krypa till sängs. Imorgon väntas en jobbardag!

Håll i er nu så ni inte blåser bort!!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jag är jätteintresserad....av dina sparad kassar av kläder.

2011-12-29 @ 21:55:57
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se/
Postat av: Beatrice

Prova på folsyra, du vet sådana man äter när man är gravid. Tycker att hå och naglar växer som ogräs när man äter folsyra...jag äter dem nu, men mest för att jag ammar.

2011-12-29 @ 21:58:16
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se/
Postat av: Katja

Priorin har jag läst att många äter, även Silicea, som är billigare.



Min frisörska tipsade om att smörja hårbotten med Ricinolja, 2-3 gånger i veckan. Det ska tydligen funka det med :) Det kommer jag testa iaf :)



Önskar dig ett Gott Nytt År!

2011-12-30 @ 11:12:47
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej hå! Det är ju GÖTT att rensa! Men jag känner igen mig lite i det där "vågar jag verkligen slänga". Men du, vi ska inte gå upp igen! Nej så FAN heller att vi ska behöva använda våra "tält" igen. Jag har slängt massor men sparat några "fy skäms-kläder" som minne..bara för att påminna mig om hur illa det var!



Jag käkar Priorin för mitt hår. Har inte tappat något än men jag vill också undvika det så jag kör stenhårt på det! Köps i hälsokostaffären :) Och har också hört det där om ricinolja, värt att prova!

Det jag märkt mest är att mitt hår tappat glans men det botas med den suveräna (och tyvärr asdyra) Maroccan Oil :)



GOTT NYTT SMALT ÅR och stor kram!!!

2011-12-30 @ 12:57:54
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Angelica

Tack ska ni ha!

Ska köpa mej Priorin och prova det då. Hoppas innerligt att det hjälper, åtminstånde lite iaf.



Folsyra äter jag redan av, i dubbel dos.



Jessica: Att jag inte tänkte på "skäms kläder". Måste rota i mina kassar och spara på något. :) Kul att jämför sen när målvikten är nådd (om man nu når dit).



Gott nytt!!! Kram

2011-12-30 @ 22:02:55
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]