Äta mer ?

Besöket hos dietisten gick bra. Fick svar på lite frågor (som jag inte trodde att jag hade).
 
När jag förklarade hur och hur mycket jag äter så sa hon att jag äter för små portioner. Blev lite förvånad, för jag trodde att jag åt för mycket. Men, tydligen inte. Sen vet jag att jag varit fruktansvärt dålig på att äta mina mellanmål och att dricka vätska. Men, har nu fått lite tips, så ska verkligen ta tag i det nu.
 
Risken med att äta för lite och för sällan är att man börjar gå upp i vikt igen. Å det vill jag då verkligen inte göra!
 
Ska skriva lite mer utförligt om vad jag fick lära mej idag. Men inte nu, för nu ska jag strax åka iväg att jobba. Har två nätter nu, det har jag inte haft sedan i sommar. Å kanske är detta det sista jag gör i vården med. Känns lite si sådär faktiskt.
 
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Amanda Ahlbäck

du får kolla in mitt inlägg syster <3

http://amandaahlback.blogg.se/2013/january/angelica-min-kampe.html#comment

Svar: Så go du är stumpan!Tack så mycket :)
Angelica

2013-01-04 @ 20:39:00
URL: http://amandaahlback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]