Ett år..

Idag är det ett år sedan samtalet kom, samtalet som var början på mitt nya liv!
 
Det var den ansvariga sjuksköterskan ifrån eksjös kirurgavdelning som ringde.
Hon berättade att de ville träffa mej redan dagen efter för att gå igenom operationen som då skulle ske fyra veckor senare.
 Etfter flera månaders väntan så gick allt väldigt fort.
Jag åkte dit och träffade sköterskan, hon berättade att på måndagen, veckan efter så skulle jag börja min tre veckors flytperiod innan op.
 
När samtalet var slut så grät jag, gisses vad jag grät. Av ren lycka och jag var lite smått chockad. Jag grät och jag skrattade om vartannat hela tiden. Det var då som det verkligen gick upp för mej att jag ska verkligen få göra den här operationen! Vilken lycka det var. Men samtidigt så väcktes såå mycket ångest.
 
De tre veckorna under flytperoden är något av det jobbigaste jag har gått igenom. Vill ALDRIG göra det igen! Det kändes som rena tortyren. Men det gick och det är en sådan otrolig liten del av livet. Men vilken betydelse den hade!
 
Så, idag är min första ett års dag på den här otroliga resan!
Visst finns det många jobbiga perioder och stunder. Men, det är så värt det.
Jag ångrar mej INTE!!!
Jag har fått ett värdigt liv tillbaka som jag försöker att handskas med. Förhoppningsvis så hänger snart hjärnan med mej, så jag var dag kan njuta av att vara precis den jag är.
 
Mitt liv har förändrats, och jag älskar det!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Nilsson

Grattis tjejen!!!Du är värd varje sekund av lycka som kan sopa bort alla år av tråkigheter o lessamhet.Du har fått ett bra självförtroende som ingen ska ta ifrån dej.Allt kan man kanske inte glömma,men det kan men det kan försvagas.
Jag önskar dej all lycka o välgång i ditt fortsatta ny liv o din älskade familj.Du har kämpat så länge .du är värd all lycka du kan få.ÄLSKA DEJ!!Kram Farmor

Svar: Tack! :) Älskar dig med, massor :)
Kram
Angelica

2012-09-26 @ 07:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]