Vågen!

Idag andades jag ut lite när jag ställde mej på vågen. Var nämligen helt övertygad om att jag skulle ha gått upp lite, med tanke på hur dåligt jag har skött maten de senaste veckorana. Måste se till att skärpa mej nu så jag inte kommer in i fel vanor.
 
Jag hade inte heller gått ner något, men det gör inget, känner mej nöjd ändå. Har som sagt gått ner min övervikt väldigt fort utan att hamna på någon platå, så det är helt okej om jag står stilla ett litet tag nu.
 
Med andra ord så stannade vågen på 58,4 kilo. Totalt är viktnedgången nu 46,6 kilo. Inte illa det :)
 
Mitt BMI har gått från 45,4 till 25,3 på mindre än ett år. Hur kan man inte vara nöjd med det liksom ?  :)
Nu siktar jag in mej på 57,5 kilo, då ligger mitt BMI på 24,9 och jag klassas då som normalvikig!
Det är endast 0,9 kilo kvar dit. Känns som en piss i sjön faktiskt :)
 
Har fortfarande inte kommit igång med träningen igen. Känner att jag behöver piskas på för att komma iväg! Men jag är sååå trött på kvällarna, plus att det är något inbokat mer eller mindre var dag känns det som.
Nä, imorgon ska jag ringa och boka in ett spinningpass tills på onsdag. Måste bli skärpning nu!
 
Måste ju nämna att jag var ute med trevligt sällskap i lördags. Hade det rikigt roligt! Å det kändes så otroligt skönt att inte längre skämmas över mej själv! Vilken lättnad det är. Känner att jag själv håller på att träda fram allt mer.
Om man inte har varit med om det här så kan man inte förstå helt.
Får återigen säga att jag älskar mitt nya liv! Att kunna känna så som jag känner nu mera. Det är en befrielse!
 
En liten bild från i lördags :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]