Puss på hummern..

Igår hade vi finbesök av en hummer i skolan. Så, var ju tvungen att "pussa" denna lilla skönhet. Eller lilla, nu ljög jag. Tycker de är lite otäckt stora, jag blir ju nervös över kräftor. Så en sån här rackare vill jag minsann inte möta i det fria.



Idag har jag roat mej med att filéa slätvar. Fin fisk det där. Så imorgon ska jag ta hand om skrovet å koka mej en god fond på det. Ska såklart ta hand om filérna med. Imorgon blir det gratinerad slätvar med duchessepotatis och vitvinssås. Mumma!!!


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Nilsson

Gratinerad hummer med vitlöksbröd+ett glas vitt eller två,sen behöver man inget annat.Undrar om du kokt den själv???? Isåfall, pussade du den farväl innan?? Kram Farmor

2012-05-31 @ 06:41:42
Postat av: Angelica

Mmhh, det lät gott :)

Hihi, nä, jag kokte den inte :) Men om jag skulle ha gjort det så är jag ganska så säker på att jag inte skulle pussa den innan :) De där klorna är gaaanska så stora :) Kram

2012-05-31 @ 20:59:15
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]