Bagare..

Nu är jag tillbaka igen! Hade en jobbig och tung dag i fredags, så jag hittade aldrig orken/lusten till att skriva här. Å igår så var vi i jönköping hela dagen. Vi skulle köpa en ny cykel till Jonathan. Men tyvärr blev det ingen, för de hade inte den hemma. Så himla typiskt. Isabella fick välja ut en cykelhjälm iaf, så hon blev glad :) Gubben och barnen köpte sej lite skor med, själv så väntar jag ett litet tag till.

Satte igång att baka lite bröd innan. Medan degen knådades så dammade jag av i hela huset. Medans degen skulle jäsa så tänkte jag slänga ihop en liten kaka. Varför kunde jag inte ha nöjt mej där ? Så här är det ofta, sätter jag väl igång så tar det aldrig slut. Som tur är så tog smöret slut för mej, så jag var illa tvungen att sluta :)
Familjen min blev glad iaf. Å jag blev trött. Så de har verkligen fått sig en ordentklig eftermiddagsfika. Själv nöjde jag mej med en liten bit av det goda brödet och en smakbit på blåbärsmuffinsen :) Mumsigt!

Jonathan hade feber igår, så han var inte alls pigg. Stackaren! Han är hängig idag med, men ändå betydligt piggare än igår. Just nu tror jag att han har en sockerkick :) Men han ska vara hemma ifrån dagis imorgon. Så jag ska stanna hemma med honom.

Isaebella fick ett nytt ryck idag med att vara blöjfri. Det har gått några timmar nu å det funkar bra. Hon tycker det är roligt att ha trosor på sig bara :) Det var ett tag sedan nu hon bad om det. Å vi har valt att inte fråga henne själv, utan att det kommer naturligt när hon är redo. Men imorgon ska hon ju till dagiset, å då vet jag att blöjan är på igen. Så, det dröjer nog ett litet tag till innan hon är blöjfri.

Nu är det dags att sätta igång middagen. Hann vila mej ifrån köket en liten stund iaf :) Sen blir det mys med familjen min!

Hoppas du har haft en toppenhelg!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, känner igen det där. Varför bara göra EN grej när man kan göra många? Underbar kakbild :) Jag har helt slutat baka kakor eftersom jag inte äter dom själv längre...Eventuella gäster får väl snällt ta med sig egen fika hehe



Kram!

2012-03-18 @ 17:50:29
URL: http://queenofmillgoal.blogpspot.com
Postat av: Anna-Karin Nilsson

Älskar dej min duktiga tjej.Du är en underbar mamma,duktig kock o bagerska din familj älskar dej,inte bara för det, utan för att du är DU.Älskar dej Kram Farmor

2012-03-19 @ 07:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]