Sjukhusbesök..

Nu har visst dagarna sprungit på igen.

I måndags så hade jag min examensmiddag i skolan. Min famor kom hit för att kunna vara med på den. Det uppskattade jag väldigt mycket :) Jag var nervös över middagen, men det gick bra och jag fick bra betyg. Så, jag är super nöjd.

I tisdag åkte älskade farmor hem igen. Tiden går aldeles för fort. Hade velat spendera mer tid tillsammans med henne, men vi ses säkert snart igen :)

I tisdags eftermiddag så hände de någonting med min mage. Jag fick så jäkla ont och det spred sig till ryggen. När jag åt så blev det ännu värre. Natten där var hemsk, smärtan var på över 10. (skalan de använder på sjukhuset). Jag bara skrek och snurrade runder i sängen för jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag var nära ett par gånger att ringa till sjukhuset, men så envist dum jag är så gjorde jag det inte.

Smärtan var iaf kvar hela onsdagen med. Å på kvällen skulle alla i klassen ses för att grilla och äta gott. Det funkade okej ända tills jag åt. Ont hade jag hela tiden, men det ökade vid maten. Så då bestämde jag mej för att åka in. De tog mej direkt till kirurgavdelningen, tog en del prover, tryckte på min onda mage och gav mej smärtstillande. Hallelulia vilka grejer de har där :) Mådde ganska så bra där en stund.

Smärtan höll i sig. Så på torsdagen så röntgade de först tarmarna på mej, för de misstänkte tarmvred, men det visade ingenting. Så på eftermiddagen fick jag göra en gastroskopi. Å fy, det var ingen skön undersökning. När jag var halvvägs igenom så gav de mej lite muskelavslappnande, för jag klöktes som bara den. Men, undersökningen visade inte någonting heller. Då tyckte jag att jag skulle få åka hem igen, eftersom jag inte verkade ha något farligt som tarmvred eller blödande magsår. Så jag lyckades ta mej till skolavslutningen. Men ont hade jag.

Och ont har jag haft idag med. Magen och ryggen har slagit bakut så fort jag ätit. Med de senaste två timmarna nu så har jag inte så överdrivet ont längre. Har precis tuggat i mej ett knäckebröd med och det tycks gå bra (peppar peppar). Så jag hoppas att vad det än var, att det är över nu. Det är fortfarande ömt och stet i både magen och ryggen, men det är ingen sådan smärta som innan. Imorgon ska jag iaf jobba, så jag hoppas att det onda håller sig borta.

Undra vad det kan vara för något ? Någon annan opad som varit med om det ?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej sötis :) det låter verkligen som gallsten i mina öron. Man kan få tryck upp mot bröstet, ryggsmärtor och jääääääävulskt ont i magen...Jag hade ett anfall för typ 15 år sen. Det satt i tre dagar o jag trodde jag skulle dö! Smärtstillande hjälper men du bör kolla hos läkaren så inte en gallsten sitter illa till. Kram o krya!!

2012-06-16 @ 13:41:58
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej

Tycker också att det låter precis som gallsten.

Det är ju tyvärr ganska vanligt när man gått ner mycket i vikt.



Hoppas smärtan går över och du får den hjälp du behöver!

2012-06-19 @ 08:51:03
Postat av: Angelica

Tack så mycket Anna!

Det känns faktiskt mycket bättre nu (peppar, peppar).

2012-06-19 @ 15:38:43
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]