omeprazol

Det lättade ju i magen/ryggen igår kväll. Men det varade inte så länge tyvärr För nu är eländet tillbaka igen. Natten har varit hemsk!

Fick omeprazol utskrivet. Tycker det är lustigt att man skriver ut något när man inte vet vad som är felet ? Men men, det är ju ingen stark och farlig medicin, så jag äter den å ser om det gör någon skillnad. Inte för att jag tror att mag medicin kan bota det onda i ryggen.

Nu ska jag snart åka till jobbet. Det ska bli kul att jobba, men känns lite nervöst med tanke på det ondå. För kommer den rikigt smärtan så klarar jag inte av att vara uppe. Så håll tummarna för mej att det går bra!

Jag ska läsa lite om gallsten nu tänkte jag, för att se om syptomen kan tänkas stämma in på mej. Det är många nu som frågat om det inte är det, och jag själv har mina aningar däråt. Men får se. Lättar det inte under helgen så ska jag söka igen nästa vecka.




Kommentarer
Postat av: Beatrice

Fick dem jag med, då när jag hade så där ont utan att veta vad det var, (då det 3 veckor senare visade sig att jag hade en förträngning i tunntarmen, som de inte heller vet varför), men jag skulle också äta omeprazol för att se om det blev bättre, för visso har jag ju ett bråck på magmunnen, men jag har aldrig haft besvär av det innan och inte nu heller...och jag tar dem INTE, för att jag inte tycker att jag behöver. Jag hade också ont ut i ryggen, men jag fick förklaringen att det beror på att nervbanorna går så från magen ut i ryggen, som ett brett band runt magen ut i ryggen liksom....så var det för mig i vart fall. Det var likadant då med mitt navelbråck, det strålade ut i ryggen i ett brett band, liksom.

Hoppas de undersöker dig ordentligt. Ett ul brukar ju kunna ge svar på om det är gallsten, eller en kontraströntgen/vanlig röngten.

2012-06-17 @ 16:07:58
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se
Postat av: Angelica

Gallsten var läkaren i lördags övertygad om att det inte var. Så, får väl se. Magen verkar bara bättre nu, eller den är bättre. Dock har jag väldigt ont i ryggen. Får se om det lättar av sig självt nu, annars blir det en ny tur till sjukan, men akuten denna gången.

2012-06-18 @ 21:03:39
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]