Frukt och Fiber - tuggtärningar

Jag har ju mer eller mindre sedan min op i oktober behövt ta något för min mage. Jag har använt mig av microlax och laxoberaldroppar nästan var vecka. Magen har helt enkelt inte velat funka av sig själv. Eller jo, det var en period då det gick bra, men sen slutade den att funka igen.
 
Men nu har jag fått tipset av min farmor att prova ett par tärningar som man tuggar. Det har gett ett bra resultat. Magen har skött sig utan att jag fått kramp och ont i den. Att hålla på att ta läkemedel är inte bra. Så jag är så glad att slippa det nu å istället kunna ta ett naturläkemedel som är helt ofarligt.
 
Här kommer info om dem.
 
Frukt & Fiber har en skonsam och naturlig verkan på tarmfunktionen
» Snabbverkande, effekt inom 6 till 8 timmar » Skonsam, ger inga kramper, ej beroendeframkallande » Yoghurtferment skyddar och balanserar tarmfloran » Varje tärning är separat förpackad, smidigt på resa » Välsmakande » Även för vegetarianer (inget animaliskt)
Förstoppning eller trög mage är vanliga problem för människor som har ett stillasittande arbete och som stressar mycket. Det är även ett vanligt problem när vi blir äldre och mindre aktiva.
Frukt & Fiber får igång tarmen på ett skonsamt, naturligt och effektivt sätt
Frukt & Fiber intas tillsammans med minst ett glas vatten före sänggående. Effekten märks normalt följande morgon. Vid behov kan Frukt & Fiber tas när som helst på dygnet.
När en person intar kosttillskott är det alltid viktigt att komma ihåg att många faktorer påverkar hälsan och välbefinnandet. Det är därför alltid att rekommendera att kosttillskott kombineras med en näringsriktig kost, motion och en i övrigt hälsosam livsstil.
Innehåll:
Fikonpasta, rabarberpuré, råsocker, vegetabiliskt guargum, mjölksocker, puré av skalad tamarindfrukt, dadelpuré, yoghurtpulver, glycerin.
Rekommenderat intag: Börja med en halv tärning. Öka dosen vid behov tills önskad effekt erhålles. Dock högst två tärningar per dag. Gravida, ammande och barn under 8 år endast enligt läkares rekommendation. Förpackning: 24 tärningar (motsvarar 12-48 dagars förbrukning).
 
Inte var de dyra heller. Omkring 140 kr för 24 stycken.

Kommentarer
Postat av: Liza

Åh vilka käcka! :-) Måste testas!

Svar: Ja gör det! Hoppas att dem funkat lika bra för dej :)
Angelica

2012-07-18 @ 19:11:32
URL: http://lizasgastricbypass.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]