Veckoplanering...

Den där ständiga frågan som kommer varenda dag. Vad ska vi ha till middag? Är så trött på frågan (det är jag själv som ställer den). Tänker ofta och har även gjort en veckoplanering med vad vi ska ha till middag. Jätte bra Idé det där, men allvarligt ? Hur mycket variation blir det. Andra veckan liknar den första. Iaf i mitt hem. Så, nu kom jag på lösningen!

Jag har en hel samling med recept. Började rota lite nu, å det är skrämmande hur mycket jag samlat på mej men aldrig nyttjat. Varför gör man så ?? Så, imorgon ska jag sätta mej och välja ut lite recept. Kikade lite nu, å där finns en hel del spännande saker :)

Det här med nyårslöften är inte min grej rikigt. Har bara haft två såkallade löften innan, å det är att sluta röka och att gå ner i vikt. Inge av dem har jag tidigare kunnat hålla. Å detta nyåret så behövs inte de löftena läggas heller. För jag är rökfri och jag går ner i vikt :) Men, ska ha en liten sak iaf. Jag ska använda min recept samling. Var vecka ska jag gå igenom och leta ut tre stycken som ska tillagas. De övriga dagarna ska med planeras, så på så sätt behöver jag inte ha den där ständiga frågan om vad vi ska ha till middag samt att det borde bli billigare med. För visst åker det med mer i vagnen när man handlar än vad det skulle ? Det gör det iaf i den här familjen!

Men nu ska det blir slut med det! Så, välkomnar det här med veckoplanering igen! Och att så klart nyttja alla recept som samlas på hög :)

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Ja det är verkligen sant att det ofta åker ner mer i vagnen än vad som egentligen behövs.

Otroligt bra idé det där...har ju också en massa recept som jag samlat på mig under åren...som jag heller aldrig, eller sällan använder. Kanske tar och snor din idé, hoppas det är okej.

Och du, skulle inte du kunna tänka dig att lägga upp lite recept då och då, på sådant som du verkligen tyckt om...? Oavsett det varit mat, bröd eller något annat smarrigt ?

Kram

2012-01-05 @ 20:30:35
URL: http://beatricer.bloggplatsen.se/
Postat av: Angelica

Klart att det är okej :)



Klart jag kan lägga ut lite recept här. Hade det i tankarna :)

Kram

2012-01-05 @ 20:34:42
URL: http://mygastricbypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]