Inte som alla andra..

Idag i skolan så var vi på studie besök på Hooks herrgård. Jisses vilket ställe det var. Så himla fint och mysigt. Kände direkt att där är verkligen ett ställe som jag skulle vilja jobba på. kolla in deras sida här .
 Det låg så fint intill en sjö.

Vi åt våran lunch där med. Först hämtade man mat på det kalla bordet som var deras salladsbord. Redan där blev jag mätt. Sedan var det dags att hämta den varma maten, blev då mer än mätt så jag kunde inte äta upp det lilla jag tog. Sen var där även ett dessertbord och ett kaffebor där det fanns kakor. Så, man behövde verkligen inte gå hungrig därifrån.

Det är vid sådana här tillfällen som jag tycker att operationen känns lite jobbig. För det var som sagt bara en lunch, så man sitter inte å äter hur längesomhelst. Så man hann inte smälta maten mellan gångerna som alla gick för att hämta ny mat. Det känndes lite tråkigt och jag upplevde det som lite jobbigt att inte kunna göra som de andra. Som tur är så händer detta inte specielt ofta :) Men nu kändes det verkigen att man inte var som de andra när det gäller maten.

Efteråt så mådde jag inte bra kan jag säga. Usch. Vi satt och lyssnade på en som pratade om vin och mat med oss. Jag hade hjärtklappning utan dess like, från att jag hade frusit hela dagen till att bli hur varm som helst. Kändes mer eller mindre som om jag skulle simma. Det var självförvållat, det vet jag. Som sagt, får vara glad att dessa situationer inte ligger i vardagen.

Så det här med att äta en tre rätters ute på restaurang är väl inget att rekomendera. Eller om man kan få sitta lääänge så går det väl :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]