På alla fyra..

Igår hände det någonting med magen. Fick samma hämska smärta i den som i sommras.
 Så fort jag åt så kom smärtan och höll i sig i några timmar innan det avtog.
Tyvärr hände det när jag var på jobbet. Så, du skickade hem mig. Det kändes inte okej! Men, jag kunde inte stå upp så jag hade ju inte kunnat göra någonting där. Blev rikigt ledsen över det.
 
När jag kom hem så stod jag i valet å kvalet om jag skulle ringa sjukan så jag fick komma in. Smärtan var näst intill outhärlig. Men, jag lät bli. Å några timmar senare så började det av avta. Så jag försökte dricka mycket och tillslut kände jag ingenting. Å idag har jag ätit ett knäckebröd och känner inget nu heller.
 
Hittade en ställning som gjorde det lite lättare, så jag stod på alla fyra i soffan. Udda ställning kanske, men det hjälpte lite.
 
Så jag gissar på att maten har fastnat på något sätt och att det sedan då lossnade. Jag vet inte, men det är min gissning iaf. Jag hoppas att det "bara" var det.
 
 
Nu har vi gjort oss klara och packat. Vi ska åka ner till min pappa och fira nyår. Ska bli jätte trevligt. Hoppas dock att eländet från igår håller sig borta.
 
Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniela

Är det inte gallsten du får?

Jag fick ett gallstensanfall i fredagskväll och det gjorde helt sjukt ont. Började också precis efter att jag hade ätit, sen blev det värre och värre innan det började avta efter några timmar. Men de sista timmarna var hemska, kunde inte andas ordentligt pga smärtan och sjukvårdsupplysningen ville t.o.m. skicka ambulans för att det var så illa.

Har googlat en hel del på gallsten i helgen och läst att många som gjort samma op som du ofta får gallsten.

Svar: Jo, jag vet att man löper större risk för gallsten efter operationen. Jag är redan kollad för det innan, å då kunde de inte hitta några. Men, läkaren vill att jag ska kolla upp det en gång till, så remiss är skickad. Men jag är ändå skeptisk till om det verkligen är det
Angelica

2012-12-31 @ 11:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]