Läkarbesök

Idag var det dags för det sista läkarbesök innan op. 
 Besöket var väldigt bra, för det har fått mej mycket lugnare. Jag har inte alls den ångesten som jag haft nu den senaste veckan. Känns väldigt skönt.
 Jag har väldigt svårt för att gå till läkaren, bara det är en ångest för mej. Så att gå dit utan att veta exakt vad som ska hända är en mardröm. Men nu har jag fått svar på mina frågor och de berättade så detaljerat som möjligt vad som händer när jag kommer dit nästa vecka. Så, nu behöver jag inte fundera på det.

Kan knappt fatta att det bara är en vecka kvar. Herregud! Det spritter så i kroppen och jag ser framemot det som bara den. :)

Jag har helt och hållet blivit av med sötsug, känner mej inte sugen överhuvudtaget. Det enda jag vill ha är mat! Hungern vill ju inte riktigt ge med sig. Suget på potatismos börjar övergå till sug på varma mackor. Lite lustigt att man blir sugen på sådant som man normalt inte brukar äta :) Imorgon ska jag göra rotmos i skolan och det är min absoluta favorit, så det lär kännas lite tungt. Men, om bara några veckor kan jag ju göra en rotmos hemma och mumsa på :)

Provade att dricka lite buljong idag för fösta gången. Å gud vad gott det var! Sälta, smaskens :) Är så trött på det söta ifrån modifasten.

Nu får det bli en liten kopp te framför tvn och brasan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Angelica här! Den 24:e oktober 2011 var dagen då mitt liv förändrades. Jag fick då min gastric by pass gjord. Här kan ni läsa om mitt betydligt lättare liv. Men vem är då jag ? Jo, en glad och social två barns mamma. Jag kommer ifrån Halmstad men är sedan år 05 bosatt i Vetlanda tillsammans med Jörgen och våra två barn. Mina dagar kretsar runt familjen, träning, vänner och jobb. Träning har verkligen blivit viktig för mig nu mera och jag mår så bra av den! Har du några funderingar angående operationen, eller något annat med så klart. Tveka då inte, utan ställ frågan. Antingen här på bloggen, eller släng iväg ett mail till [email protected]